בארץ

מסע הסתה נגד כתבת חדשות 12 רינה מצליח

קרדיט: ויקיפדיה

זאת על רקע הערותיה האחרונות של מצליח בנוגע להתפרצות נגיף הקורונה במגזר החרדי. אלמוני השחית ברשת את דף הויקיפדיה של הכתבת. ראש הממשלה ובני ביתו תקפו על מצליח על דבריה.

מסע הסתה נגד כתבת חדשות 12, רינה מצליח, עקב הערותיה האחרונות בנוגע להתפרצות וירוס הקורונה במגזר החרדי ובעיר בני ברק. אלמוני השחית את ערך המידע לגבי כתבת חדשות 12 ומגישת "פגוש את העיתונות", רינה מצליח, במידעון המקוון ויקיפדיה. כך עולה מתיעוד ההשחתה ברשת. בדף הערך של הכתבת נכתב כי רינה מצליח היא "עיתונאית אנטישמית". בתוך הערך עצמו, בויקיפדיה מיהרו לשנות את האמירה אך היא נשארה בחיפוש במנוע החיפוש גוגל. בשעתו, מצליח אמרה באולפן: "מערכת היחסים הזו חייבת להשתנות – לא יכול להיות שהחרדים מרגישים בלתי מחויבים למדינה", והוסיפה לאחר קולות גינוי מחבריה כי "אגיד את מה שאני רוצה, אני רוצה להגיד שמדובר ברוב החרדים שמונהגים על ידי רבנים שמונהגים על ידי העסקנים. עכשיו אנחנו מקבלים מהם את החזרה בתשובה. צריך לנצל את החזרה בתשובה הזו של חלקים גדולים מהחרדים כדי לפתח מערכת יחסים עם הציבור הזה, כי מערכת היחסים הקודמת הייתה לא נכונה, לא הוגנת ולא בריאה למדינה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב ביום ראשון ברשת החברתית טוויטר: "אני מגנה בתוקף את ההסתה הפרועה נגד הציבור החרדי, שהפנים את הסכנה ואת הוראות משרד הבריאות", והוסיף: "מגפת הקורונה לא מבדילה בין חרדים לחילונים, בין ערבים ליהודים. גם אנחנו לא. המלחמה הזאת היא של כולנו. יחד ננצח אותה. אני מחזק אתכם".

קרדיט: צילום מסך.

"כל מי שיגיד שמדובר בשנאת חרדים – לא, מדובר באהבה ודאגה למדינה" אמרה מצליח. מנגד, בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, כתב ברשת החברתית טוויטר כי "מותר לי להגיד איזה מקומות ואיזה תקופות מזכירים לי המונולוגים נוטפי הארס נגד החרדים של אמנון אברמוביץ׳ ורינה מצליח? או שרק ליאיר גולן מותר?".

נתניהו הבן התייחס לתחקיר חדשות 12 בנוגע לשר הבריאות יעקב ליצמן וקרא לעובדי הערוץ "מפלצות" ברשת החברתית פייסבוק. עיתון מעריב דיווח הבוקר כי שלושה חברי כנסת- מאיר פרוש, יעקב טסלר ומשה ארבל- גינו את דבריה של מצליח אמש. סגן שר החינוך פרוש כתב בתגובה לדברים: "לא הגיוני שבזמן שעם ישראל מתאחד במאבק נגד המגפה מסכנת החיים, יושבת באולפני ערוץ 12 אישה שכל כולה הפצת שנאה והסתה והשחרת פניו של ציבור שלם", והוסיף: "אני קורא לחברת החדשות להדיח לאלתר את הגב' מצליח על דבריה החמורים נגד הציבור החרדי, לא ניתן למסיתים לפלג בינינו".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"