בארץ

יו"ר כחול-לבן נגד ראש הממשלה: הגיעו נתניהו ואנשיו עם דרישה לפגוע בעבודה התקינה של הוועדה לבחירת שופטים בניגוד להסכמות

ח"כ גנץ בנאומו, אך מי שומע? קרדיט: כאן11.
Written by אריה הלבר

בהודעה חריפה ברשת החברתית פייסבוק פורסם בדף הרשמי של יו"ר כחול-לבן: "הודענו להם שאנו חפצים בהקמת ממשלת חירום לאומית – אבל לא בכל מחיר". מקורבי ראש הממשלה לכאן 11: "מהרגע הראשון הוסכם כי ממשלת האחדות השיוויונית תקום על שני קווי יסוד ברורים: קבלת החלטות משותפת בכל הנושאים וקידום החלת הריבונות".

דברים חריפים של יו"ר כחול-לבן, ח"כ בני גנץ, נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לפיצוץ המגעים בין כחול-לבן לגוש הימין למען הקמת ממשלת חירום. כך עולה אמש (08.04) ברשת החברתית פייסבוק. "זוהי עת צרה לישראל, והמצב הפוליטי כפי שאתם בוודאי יודעים מורכב ודורש החלטות והכרעות. עם ישראל ואזרחי ישראל מצפים מאיתנו המנהיגים לפעול גם בשדה הפוליטי" כתב גנץ, והאשים: "זוהי אינה עת למשחקים על זמן, לכיפופי ידיים ולפוליטיקה קטנונית. כך אני מחויב להתנהל".


גנץ המשיך: "כפי שאתם בוודאי יודעים, המשא ומתן ביננו לבין הליכוד להקמת ממשלת חירום לאומית כמעט והושלם בהצלחה השבוע. אף צד לא קיבל את כל דרישותיו, גם לא אנחנו. אבל כל צד קיבל את הדברים ההכרחיים עבורו בכדי שנוכל לשרת את אזרחי ישראל נאמנה בתקופה שלפנינו", והוסיף: "היינו קרובים מאוד לברך על המוגמר, ואז הגיעו נתניהו ואנשיו עם דרישה לפגוע בעבודה התקינה של הוועדה לבחירת שופטים בניגוד למה שכבר סוכם. הודענו להם שאנו חפצים בהקמת ממשלת חירום לאומית – אבל לא בכל מחיר".

בכאן 11 דווח כי מקורבים לרה"מ אמרו בהתייחס לנושא "מהרגע הראשון הוסכם כי ממשלת האחדות השיוויונית תקום על שני קווי יסוד ברורים: קבלת החלטות משותפת בכל הנושאים וקידום החלת הריבונות. לצערנו ברגע האחרון כחול לבן היא שחזרה בה מהסכמות אלו, שהן בסיס הכרחי לכל ממשלה שיוויונית".

בהודעה משותפת לסיעות הליכוד וכחול-לבן הודיעו כי ראשי המפלגות ימשיכו להידבר בצאת החג. בדף הרשת החברתית טוויטר של מפלגת הליכוד נכתב כי "ברגע שכחול לבן תחזור להסכמות המקוריות ניתן יהיה להשלים את ההסכם ולהקים ממשלת אחדות. ספינים תקשורתיים כוזבים של כחול לבן אינם מקרבים את האחדות אלא מרחיקים אותה". כשעה לאחר כתיבת האשמות מצד הליכוד, רה"מ נתניהו אמר לרדיו 103FM: ""נחוש להקים ממשלת אחדות, ממשלת חירום. צריך להגיע להבנה ולעשות את הצעד המתבקש של שוויון".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר