בארץ בעולם

תאריך פתיחת אולימפיאדה טוקיו 2021 נקבע ל-23 ביולי 2021

סוואנו בפעולה. קרדיט: FUJITSU PR
Written by אריה הלבר

זאת בשל משבר התפרצות וירוס הקורונה העולמי. הוועד האולימפי הישראלי: "בחירת המועד החדש, נעשתה כך שניתן יהיה למזער ככל שניתן את הפגיעה בלוח הזמנים הבינלאומי של התאחדויות הספורט העולמיות, שחלק מהתחרויות שלהן כידוע, מיועדות להתקיים בשנת 2021 ועל מנת לאפשר לספורטאים להתכונן כראוי להופעה מיטבית במשחקים האולימפיים". ראש ועדת הספורטאים היפנית טרום דחיית האולימפיאדה: "אני חושב שזה מקסימום התמיכה עבור אתלטים [מאומות העולם] ושיתוף פעולה שיוביל להצלחת המשחקים האולימפיים".

נשיא הוועד האולימפי העולמי, תומאס באך, הודיע השבוע על דחיית פתיחת המשחקים האולימפיים לתאריך ה-23 ביולי 2021. כך עולה מהודעת לתקשורת בנושא. מהוועד האולימפי הישראלי נמסר כי "בחירת המועד החדש, נעשתה כך שניתן יהיה למזער ככל שניתן את הפגיעה בלוח הזמנים הבינלאומי של התאחדויות הספורט העולמיות, שחלק מהתחרויות שלהן כידוע, מיועדות להתקיים בשנת 2021 ועל מנת לאפשר לספורטאים להתכונן כראוי להופעה מיטבית במשחקים האולימפיים", והוסיפו: "בשלב זה כל הוועדים האולימפיים ממתינים לקבלת פרטים נוספים מהוועד האולימפי הבינלאומי וההתאחדויות הבינלאומיות, בכל מה שקשור לתחרויות הקריטריון שבוטלו על מנת לעדכן את הקריטריונים למשלחת ישראל בהתאמה ותוך הפעלת שיקול דעת לנוכח המצב החדש שנוצר".

"הוועד האולימפי בישראל בשיתוף עם היחידה לספורט הישגי ומנהל הספורט יפגש עם הצוותים המקצועיים של איגודי הספורט  על מנת לשלב את כל המשמעויות של דחיית המשחקים בתוכנית המקצועית החדשה לשנה הקרובה" נקבע בהודעה, והוסבר כי "בימים אלה, אנו בוחנים כמו כל הארגונים והחברות בישראל את המשמעויות התקציביות של שינויים אלה ולמרות הפגיעה שהספורט הישראלי כמו גם העולמי יחווה, נעשה את המיטב כדי להעניק לספורטאים ולצוותים המקצועיים את המעטפת המקצועית שתסייע להם להגיע לטוקיו בקיץ 2021 במוכנות מירבית".

בד בבד, יו"ר ועדת הספורטאים של המשלחת היפנית, קופץ המוט דאיצ'י סוואנו, התראיין למגזין לתוך הלילה טרום ההודעה על דחיית האולימפיאדה בשנה. סוואנו מסר למגזין: "בהתייחס לוירוס הקורונה, אני מבין שהממשלה והארגונים הרלוונטיים מסוקרנים ועובדים בצמידות אחד עם השני. אני אישית לא עשיתי הכנות מיוחדות. אני נערך באימוני היומיום כמתוכנן", והוסיף בנוגע לתמיכה מאומות העולם כי "אני חושב שזה מקסימום התמיכה עבור אתלטים [מאומות העולם] ושיתוף פעולה שיוביל להצלחת המשחקים האולימפיים". בהתייחס למסר לאתלטים צעירים בתקופה זו, סוואנו מסר להם כי חשוב "להמשיך את מעשיך [כספורטאי]".

סוואנו המשיך כי הוא מעוניין שאנשים יזכרו מאולימפיאדת טוקיו "מתקנים, פעולות, אנשים, תצוגות ספורט [מדהימות], סיפורים- הכל שייזכר ע"י האנשים", וקבע בנוגע ליעד אישי: "לעמוד על הפודיום של המשחקים האולימפיים, ולבצע את התצוגה הכי טובה שאני יכול כספורטאי".

(בהכנת הכתבה השתתף אלון ויס)

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר