אסיה בעולם

כבר לא תוכלו לבקר: אתר מורשת אונסק"ו ביפן עלה באש לפני שבועיים בשרפה מסתורית

קרדיט: shutterstock
קרדיט: shutterstock

ע"פ חקירת המשטרה עולה כי אתר המורשת העולמית טירת שורי עלה בלהבות כנראה כתוצאה של קצר חשמלי בקו המתח למתחם הטירה ולא בהצתה מכוונת. מנגד, אין שום עדויות לתקלה טכנית במערכות החשמליות במקום.

טירת שורי, אתר אונסק"ו שהיווה הלב הפועם של ממלכת ריוקו שחלשה על רוב איי אוקינוואה, נשרפה כליל לפני שבועיים כנראה מקצר חשמלי למרות שסיבות השריפה עדיין לא ברורות. סוכנות הידיעות היפנית קיודו דיווחה ביום רביעי האחרון (06.11) כי המשטרה עדיין בודקת את נסיבות האירוע. גלאי תרמי הופעל עם התפרצות השריפה בבניין הראשי בטירה. מנגד, הגורמים המשטרתיים ציינו כי התקבל תיעוד בשעות הלילה המאוחרות של הבזקי אור בפינה האחורית השמאלית של הקומה הראשונה של המבנה הראשי בטירה קצת לפני ואחרי התפרצות השריפה במקום.

במקביל, התקבל תיעוד נוסף בו נצפו להבות בקומה הראשונה של הבניין. השרפה, שהעלתה באש שבעה בניינים במתחם הטירה, השתוללה באזור של ארבעת אלפים מטרים מרובעים. גורמים במשטרה הודיעו כי לא סביר שהשרפה נגרמה כתוצאה של הצתה מכוונת. מנגד, המשטרה לא הצליחה למצוא עדויות לקצר חשמלי ממערכות החשמל במקום.

בהתאם, עובדים התכוננו להופעה תיאטרלית במתחם הטירה מול המבנה הראשי שעה וחצי לפני פרוץ השרפה. ע"פ הגורמים, העובדים כלל לא השתמשו במערכות החשמל של המבנה הראשי שנשרף כליל.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה