בעולם האמריקות והקריביים

שמונה הרוגים בניסיון מעצר בנו של ברון הסמים אל-צ'אפו גוזמן במקסיקו

רשויות מקסיקו הצליחו לעצור זמנית ביום חמישי האחרון (17.10) את אחד ממנהיגי קרטל הסמים סינלואה, אובידיו גוזמן לופז, אך לבסוף שחררו אותו ונסוגו. עיתון "הלוס-אנג'לס טיימס" דיווח כי לפחות שמונה אנשים נהרגו ו-16 נוספים נפצעו בסדרת חילופי אש ברחבי העיר הצפונית קוליאקאן כולל אזרח, איש משמר הגבול המקסיקני וחמישה חמושים.

זאת לאחר התקפת-נגד ומצור של חמושי הקרטל על העיר בה נעצר גוזמן הבן וחטיפת מספר מאבטחים. במקביל, עיתון "הלוס-אנג'לס טיימס" דיווח לפני שבועיים כי חמושים הרגו במארב 14 שוטרים במדינת מיצ'ואקאן. המבצע הכושל של כוחות הביטחון במדינה גרר ביקורת נרחבת בקרב הציבור המקסיקני בשעה שגורמים בתוך מערכת הביטחון המקסיקנית הגנו על השחרור של גוזמן כמהלך להצלת חיים. ע"פ "הלוס-אנג'לס טיימס", הבכירים דחו את הטענות כי מנגנוני הביטחון במדינה שיתפו פעולה עם פושעים. מזכיר ביטחון הציבור המקסיקני אלפונזו דוראזו אמר כי "אין שום אמנה עם פושעים", והוסיף: "היה [רק] מבצע כושל".

מזכיר הביטחון הלאומי המקסיקני, לואיס קרסנסציו סנדובל, אמר כי חברים בצבא ובמשמר הגבול המקסיקני ביקשו לאכוף צו הסגרה שנוצר ע"י שופט פדרלי בארה"ב. סנדובל הוסיף כי חיילי הצבא ומשמר הגבול המקסיקניים החליטו לרדוף אחר גוזמן הבן ללא אישור ממפקדיהם, וקבע כי "הקבוצה האחראית לפעולה הזו, בהתלהבות להשגת תוצאות חיוביות, פעלה באופן נמהר ובתכנון לקוי".

בד בבד, בפעולה שנראית כמו מעונה חדשה של נרקוס ושביישה עוד יותר את רשויות מקסיקו, עורכי-דינו של גוזמן ערכו מסיבת עיתונאים בה בירכו על שחרורו והודו לנשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס אוברדור על השחרור. "יש לנו נשיא הומני ונוצרי ביותר" אמר חואן פאבלו באדילו, אחד מעורכי-דינו של גוזמן, ובירך אותו על פעולה "עם הרבה צדק וחוכמה".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה