אסיה בעולם

"המחאות בהונג קונג לא עניין פנים סיני"

כך אמר ביום שני האחרון (09.09) ג'יימס מאטיס, מזכיר ההגנה האמריקאי לשעבר בממשלו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בפני סוכנות הידיעות רויטרס. מאטיס הוסיף כי ארה"ב צריכה לספק לפחות תמיכה מוראלית למפגינים. במקביל, שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, נפגש ביום שלישי האחרון (10.09) עם מנהיג המחאה ג'ושוע וונג.

בהתאם, סין הביעה זעם על ביטויי התמיכה במחאה. מנהיגת הונג קונג קארי לאם גינתה את הבעות התמיכה במסיבת עיתונאים מוקדם יותר היום (10.09), והודיעה כי "זה מאוד לא מתאים לפרלמנטים אחרים להתערב בענייניו הפנימיים של אייג'.קיי.אס.איי.אר (הממשל המקומי-א"ו) בכל דרך שהיא". לאם המשיכה: "[אנחנו] לא נאפשר [לארה"ב] להיות בעלת מניות בנושאים פנימיים של הממשל בהונג קונג". מנגד, אלפים התאגדו ביום ראשון האחרון (08.09) מחוץ לקונסוליה האמריקאית בקולוניה הבריטית-לשעבר. הם הניפו דגלי ארה"ב וקראו לעזרת ארה"ב בהבאת דמוקרטיה להונג קונג.

"הסלמה והמשכיות של אלימות לא יפתרו את הבעיות שעומדים מול החברה [שלנו] כעת", אמרה לאם במסיבת עיתונאים מוקדם יותר היום (10.09), והמשיכה: "זה רק יגביר את העימות, הקיצוניות, פיצולים, ואפילו את השנאה בחברה".

המחאה נמשכת. קרדיט: SHUTTERSTOCK

בד בבד, דוברת משרד החוץ הסיני, חואה צ'וניינג, התייחסה להתפתחויות האחרונות באמרה כי בייג'ינג מתנגדת נחרצות לכל התערבות זרה בענייניה הפנימיים של סין. "אנו מקווים שהן יוכלו להסיג את ידיהם השחורות בהונג קונג הכי מוקדם שאפשר" אמרה צ'וניינג במסיבת עיתונאים.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה