בארץ

מבצע "שומר החומות": החל משעות הבוקר המוקדמות הפסקת אש מתוחה

הנפילה באזור שפרעם ברביעי. קרדיט: דוברות המשטרה.

ע"פ דיווחים מסוימים, 4070 רקטות שוגרו מרצועת עזה לישראל מאז תחילת מבצע "שומר החומות". שלשום דווח על ירי רקטי לעבר אזור הקריות בצפון הארץ. לא דווח על נפגעים. שני הצדדים, ישראל וארגון הטרור חמאס, העלו הילוך במטרה לבצע כמה שיותר מבנק המטרות. החל מהשעה 2:00 נכנסה לתוקף הפסקת אש מתוחה.

לראשונה מאז מבצע "צוק איתן" ב-2014, ארבע רקטות נורו שלשום (19.05) מאזור לבנון לעבר אזור הקריות. בהודעת משטרת ישראל עלה כי אחת הרקטות יורטה, אחת נפלה בשטח פתוח באזור העיר שפרעם, ושתיים נפלו בים. ע"פ דיווחים שונים, מתחילת המבצע נורו על ישראל כ-4070 רקטות. למרות שלא ניתנה הוראה ע"י פיקוד העורף, עיריות חיפה, עכו ועיריות אחרות באזור הקריות הורו בסוף הערכת מצב על פתיחת המקלטים הציבוריים בשטחם. אתמול הופצה הודעת כזב ברשתות החברתיות על ניסוי צופרים במספר ערים בקריות.

מנגד, לאור הדיווחים הזורמים בתקשורת הישראלית על רגיעה מסתמנת, עיריית קריית אתא הודיעה הבוקר ברשתות החברתיות לתושביה כי "בהתאם להערכת מצב עם פיקוד העורף וכוחות הביטחון, המקלטים הציבוריים נסגרו ויפתחו שוב בעת הצורך. אנו ערוכים לכל תרחיש בשעת חירום, נמצאים בקשר עם כוחות הביטחון ונעדכן ומידה ויהיו התפתחויות חדשות בנושא". 

בהתאם, צה"ל עוקב אחר ההתפתחויות בכלל הגזרות. למגזין לתוך הלילה נודע כי אין שום שוני בהנחיות הביטחון של אסדת לוויתן למרות קרבתה לחופי ישראל. במקביל, משרד האנרגיה סירב להתייחס להנחיות הנוגעות לתפעול האסדה לאור המצב המתפתח. רק בשבוע שעבר דווח כי שר האנרגיה יובל שטייניץ הורה להשבית את אסדת תמר לאחר היוועצות עם גורמי ביטחון ומומחים במשק האנרגיה. בד בבד, בעיתון "הארץ" דווח כי בסוף השבוע שעבר ראש מטה פיקוד העורף (פקע"ר), תת-אלוף איציק בר, הציג לחברי ועדת חוץ וביטחון בכנסת נתונים שגויים בנוגע להיקף ירי הרקטות מרצועת עזה. זאת תוך החרגה של מאות רקטות שנורו ולא חצו את הגבול. ע"פ הדיווח, בר לא הבהיר לועדה כי הנתונים שהוא מציג מתייחסים לשיגורים שחצו לתוך שטח ישראל בלבד.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"