בארץ

התנועה לאיכות השלטון פנתה שלשום לכנסת במטרה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בדיון ביום שלישי האחרון. קרדיט: צילום מסך, ערוץ הכנסת.

במקביל, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להקמת ועדת חקירה שתחקור את האירוע ושתציע "הצעות שיאפשרו את הסדרת המקום מבחינה ההלכתית, ההנדסית והבטיחותית". ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון: "המשבר הפוליטי או ההסלמה הצבאית אינם יכולים לשמש תירוץ למריחת הזמן ולהשתקת הביקורת".

התנועה לאיכות השלטון פנתה שלשום (19.05) ליו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ קארין אלהרר, בבקשה לקבוע ישיבה בוועדה המסדרת בנושא הקמת ועדת חקירה ממלכתית ובלתי תלויה לבחינת המחדלים שהובילו לאסון בהר מירון. זאת לאחר פניות קודמות מטעם התנועה לממשלה וליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה לחקור את השרים המעורבים בתכנון ובאישור האירוע. באירוע במירון לפני שבועיים נהרגו 45 משתתפי ההילולה המסורתית. רק השבוע, באירוע קריסת טריבונה במבנה שהוכשר כבית כנסת בגבעת זאב נהרגו מאיר גלויברמן, נער בן 13 שרק לאחרונה חגג בר מצווה ומרדכי בנימין רובינשטיין, בן 23. שניהם תושבי בית"ר עילית. ע"פ פרסומי חדשות12, כ-200 חסידים נפצעו באירוע.

התנועה לאיכות השלטון ציינה כי לפי חוק מבקר המדינה, הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת מחזיקה בסמכות להקים ועדת חקירה ממלכתית, ובהינתן שלא קיימת ועדה לענייני ביקורת המדינה, יכולה הוועדה המסדרת לקיים דיון בנושא ולהצביע על הקמת ועדת חקירה. על סמך אפשרות זאת פנתה התנועה לועדה. במקביל, מעל 3,300 אנשים חתמו על עצומה בראשות התנועה הקוראת לחקור את האירועים באסון מירון.

במקביל, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), דרש במכתב מראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הקמת להקמת ועדת חקירה שתחקור את האירוע. גפני כתב במכתב כי "אתמול קיימה הועדה הזמנית לענייני כספים דיון לבירור האסון במירון והצעות לפתרון. כלל חברי הכנסת שהשתתפו בדיון סברו שהדרך הנכונה לנקוט בה היא הקמת ועדת חקירה לפי חוק ועדות חקירה…במקביל בכוונתי להמשיך בדיוני ועדה בנושא זה על מנת שנוכל להציע פתרונות לעתיד שמקרה מסוג זה לא יחזור על עצמו", והרחיב בסעיף אחר: "אני פונה אליך בבקשה שתעלה על סדר יומה של הממשלה הצעה להקמת ועדת חקירה לפי חוק ועדות חקירה, על מנת שזו תחקור את האסון במירון ותציע הצעות שיאפשרו את הסדרת המקום מבחינה ההלכתית, ההנדסית והבטיחותית, ועל מנת שניתן יהיה ליישם את המלצותיה בהקדם האפשרי".

פנית גפני לראש הממשלה. קרדיט: צילום מסך.

במערכת הפוליטית היו שבירכו על תמיכתו של גפני. ח"כ אפרת רייטן (העבודה) צייצה בטוויטר כי "אני מברכת את חה"כ משה גפני, שהצטרף לקריאותינו בדיון בועדת הכספים להקמת ועדת חקירה ממלכתית", וקבעה: "אגיד זאת ללא הרף, עד שיקרה – דרושה אך ורק ועדת חקירה ממלכתית, לאלתר ובלתי תלויה".

ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, עו"ד תומר נאור, מסר כי ״אנו נמצאים כמעט שלושה שבועות מאז התרחש האסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה, והתחושה הלא נעימה היא כי גובר קולם של אלו המבקשים לקבור את חקירת המחדלים והרשלנות הפושעת אשר עלתה לנו בחייהם של 45 אזרחים ישראלים", והוסיף: "מדינה מתוקנת ומתפקדת חייבת לחקור לעומק את כל שרשרת הנסיבות שהביאו למחדל גדול שכזה, על מנת להפיק לקחים בכל הדרגים, ובעיקר על מנת אסונות דומים בעתיד. המשבר הפוליטי או ההסלמה הצבאית אינם יכולים לשמש תירוץ למריחת הזמן ולהשתקת הביקורת״.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"