בארץ

לקראת שבוע 38 למחאות נגד ראש הממשלה, תיעוד מהשבוע הקודם

ההפגנה בקיסריה. קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

לאור מערכת הבחירות המתקרבת, המחאה מעט דעכה, אך עדיין קיימת. מאות הפגינו בקיסריה, אלפים בודדים בסמיכות למתחם מעון ראש הממשלה בירושלים ואלפים בכיכרות ובצמתים. מפגינים הותקפו גם בשבוע החולף. תיעוד.

לקראת שבוע 38 ברציפות להפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנאשם בעבירות חמורות, ולקראת הפגנת ה-20 במרץ המתוכננת, מגזין לתוך הלילה מביא תיעוד מהשבוע הקודם. אלפים הפגינו ברחבי הארץ בצמתים ובכיכרות. מאות מפגינים השתתפו בצעדת מחאה ובהפגנה בסמיכות לביתו הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה, ומספר אלפים הפגינו מול מתחם מעון ראש הממשלה הרשמי בירושלים.

בקיסריה, כ-150 מפגינים השתתפו בצעדת המחאה השבועית בראשות התנועה לאיכות השלטון מכיכר הראלי לעבר מעונו הפרטי של רה"מ. בשלטי "הצביעו לך" ובאחיזת צוללות צהובות, המפגינים קראו "יאללה ביבי לך", "לא רוצות את ביבי בבלפור" ו-"גוש אחד, ביחד ננצח". בהמשך הגיעו לרחבת ההפגנה הסמוכה למעונו הפרטי של רה"מ, שם חיכו להם מפגינים נוספים. המפגינים קראו "אבא של יאיר הולך להיות אסיר", ו-"לא לממשלה של פשיסטים". בהפגנה נרשמה התייחסות לאלימות בחברה הערבית. לא נרשמו אירועים חריגים. בירושלים, הפגינו אלפים בודדים בכיכר פריז בסמיכות למתחם מעון ראש הממשלה הרשמי.

עיתון הארץ דיווח כי מפגינים הותקפו באלימות על ידי תומכי נתניהו. אירוע שהפך לשכיח בהפגנות השבועיות. שי גולן, אחת המפגינות בכיכר הראשונים ביבנאל, סיפרה  לעיתון "הארץ" על מפגינה שהוכתה על ידי צעיר שעבר במקום. "עמדנו עשרה מפגינים בכיכר, כמדי שבוע. שני נערים חרדים עברו לידינו והחלו לתלוש שלטים. חלקנו ניגש אליהם להגן על השילוט והתפתחה תגרה. בנוסף, נער היכה את אחת המפגינות, העיף את משקפיה ואת הטלפון שלה והיא דיממה מהאף. חיכינו 40 דקות עד שהמשטרה הגיעה והגשנו תלונה". בנוסף, מפגינים בפארן שבערבה דיווחו שתומכי נתניהו קיללו אותם, החוו לעברם תנועות מגונות וזרקו עליהם פחית שתייה.

ההפגנה בקיסריה. קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

במוצאי שבת ה-20 במרץ יתקיימו במעל אלף מוקדים ברחבי הארץ, ממטולה עד אילת, אירועי מחאה תחת הכותרת "זה בידיים שלנו!". מטרת האירועים לעורר להצביע בבחירות שיתקיימו ביום שלישי באותו השבוע. את האירועים מארגנים 26 ארגוני מחאה וביניהם: הדגלים השחורים, קריים מיניסטר, אין מצב, קומי ישראל, חקירה עכשיו ואחרים.

בהודעה שפרסמו הארגונים נכתב: ״ב-20.3 יתקיים אירוע חסר תקדים בישראל. יום בו כל מי שחולם וחולמת על שינוי יצאו מהבית ויחד נשטוף את הארץ. נמלא כל גשר כיכר וצומת ונעלה לירושלים לאירוע ענק בבלפור. זה הזמן של כל מי שלקחו חלק במחאה בשנה האחרונה להצטרף לשבת הגדולה ולקחת חלק בקריאה – ב-23.3 כולנו מצביעות ומצביעים לשינוי. זה בידיים שלנו!״.

לקראת ההפגנה השבועית בקיסריה, מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "ההתנהלות הבעייתית עליה אנו שומעים חדשות לבקרים היא האדוות והגלים שמקורם בעובדה המצערת שרה"מ המואשם בפלילים ממשיך לנהל את המדינה תוך העדפת אינטרסים אישיים ופוליטיים. מינהל תקין יכול להתקיים רק לצד אמון הציבור – אותו מוכרחים להשיב".

ההפגנה ב-20 במרץ. קרדיט: קומי ישראל.
Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה