בארץ

להניע את הכלכלה? עקב חסימת התקציב, רשות החדשנות לא יכולה לאשר ולקדם בקשות חדשות למימון

הפגנה בשרון השבוע. קרדיט: מגזין לתוך הלילה.
Written by נטע שיר

מאות בקשות הוגשו מתחילת השנה, אך המשחק הפוליטי בתקציב המדינה היצר ואף קיצץ את צעדי רשות החדשנות האמונה על עזרה להייטק הישראלי. "אנו עושים כל שביכולתנו לפעול לקידום הטיפול בבקשות שיוגשו ומחויבים לשמירה על שקיפות באמצעות עדכונים שוטפים" נמסר בהודעת הרשות. 

בהודעת רשות החדשנות השבוע, בסימן "הודעה חשובה לציבור מגישי הבקשות והחברות הנתמכות", נקבע כי נכון לרגע זה הרשות אינה יכולה לאשר מתן מענקים חדשים. זאת בשל העדר תקציב מדינה מאושר לשנת 2021. הלכה למעשה הרשות עדיין לא קיבלה מסגרת תקציב המשכי לשנה הנוכחית. ממידע שהגיע למגזין לתוך הלילה, לרשות החדשנות הוגשו 900 בקשות מתחילת השנה, אך בשל המשחק הפוליטי בתקציב המדינה, לא אושרו בקשות חדשות בשל חוסר בתקציב המדינה.

בהודעה המשיכו להסביר כי "עם אישור התקציב ההמשכי, בתקווה שיתקבל בימים הקרובים, נוכל להחליט בנוגע לבקשות שהוגשו בחודשים האחרונים וממתינות לתשובות ולאשר מתן מענקים חדשים", והבהירו: "לרשות קיים תקציב המיועד לתשלום עבור מענקים שכבר אושרו ב-2020, והתשלומים בגינם ימשיכו להיות משולמים כסדרם. ניתן להמשיך להגיש בקשות למענקים חדשים, ואנו נחליט לגביהן עם קבלת המסגרת התקציבית המאושרת לפעילות הרשות".

"אנו עושים ככל שביכולתנו לפעול לקידום הטיפול בבקשות שיוגשו ומחויבים לשמירה על שקיפות באמצעות עדכונים שוטפים" נאמר בהודעה. יש לציין כי הודעה דומה פורסמה כבר ב-24 בינואר. אז, עוד ציפו ברשות כי יקבלו "מסגרת תקציב מאושרת במהלך פברואר, ובמועד זה נוכל להחליט בנוגע לבקשות ולאשר מתן מענקים חדשים".

כזכור, אי-אישור תקציב מדינה לשנת 2021 היה הפתח לבחירות הנוכחיות לכנסת ה-24. כעת מתברר שיש למהלך מחיר מידי למאות בקשות לקידום מיזמים ישראלים.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

נטע שיר