בארץ

תנועת אומ"ץ ליועץ המשפטי לממשלה: פתח בבדיקה יסודית ומקיפה האם שר האוצר ישראל כץ ביצע לכאורה עבירות פליליות

שר האוצר וראש הממשלה בהצגת ההצהרה הכלכלית בחודש שעבר. קרדיט: דף פייסבוק ישראל כ"ץ.

בתחילת החודש התנועה פנתה ליועמ"ש לאור ראיונות קרן טרנר אייל, מנכ"לית משרד האוצר לשעבר ששירתה תחת כ"ץ, והחשב הכללי לשעבר, שאול מרידור, בתוכנית התחקירים "עובדה". ממשרד המשפטים נמסר: "הפנייה התקבלה ותטופל כמקובל".

תנועת אומ"ץ פנתה בתחילת החודש ליועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש), הד"ר אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בבדיקה יסודית ומקיפה או בחקירה הנוגעות לשאלה האם שר האוצר, ישראל כ"ץ, ביצע לכאורה עבירות פליליות. זאת עקב עדויות מנכ"לית משרדו לשעבר, קרן טרנר אייל, והחשב הכללי לשעבר תחתיו, שאול מרידור, בתוכנית התחקירים "עובדה" בחודש שעבר.

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד, ועו״ד יצחק מינא ציינו בפנייה כי "המעשים של השר כץ המתוארים בכתבה מצביעים על ניסיון להשליט את רצונו של השר באופן בלתי חוקי, לכאורה, על הפקידות המקצועית במשרדו. לפיכך, לא ניתן להתעלם ממקרים כאלו ויש לקיים בדיקה מעמיקה", והוסיפו כי הם "רואים בחומרה רבה כי ההוראה שלא להוציא לפועל את תקציב המדינה הינה כשלעצמה גרימת נזק כלכלי עצום למדינת ישראל, והשאלה שיש על היועמ״ש לבחון היא האם, מעבר לצד הפלילי, לכאורה, קיים גם עניין ציבורי"

כזכור, במסגרת התוכנית, מרידור העיד כי כ"ץ דרש ממנו "לשחק במספרים". כלומר, להפחית תחזית של עלויות תוכניות שונות, כדי שייווצר עודף תקציבי לתוכניות אחרות. באתר "דה-מרקר" ציינו כי מרידור אמר: "שר האוצר לוחץ להפחית את הכסף שאני חושב שיעלו הצעדים כדי שייווצר לנו עודף של 3 מיליארד שקל. אני חשבתי שזה לשחק במספרים ואמרתי שדבר כזה לא ייעשה". לדברי מרידור, כ"ץ אמר לו "תוריד כדי שאני אוכל לחלק". מרידור סירב לעשות את זה.

בעקבות הריאיון, כ"ץ מסר באמצעות עו"ד נבות תל צור מכתב למרידור, בו ביקש ממנו לחזור מאמרותיו וספק רמז ספק איים בתביעת דיבה בנושא. מנגד, מרידור הגיב במכתב תשובה שפורסם גם ברשתות החברתיות בו הזמין את כץ לתבוע. מרידור הודיע כי במידה שיעשה כך הוא יטען "אמת דיברתי" – טענת הגנה מפני תביעת לשון הרע שמתקיימת אם הפרסום הוא אמת ויש בו עניין לציבור.

ממשרד המשפטים נמסר: "הפנייה התקבלה ותטופל כמקובל".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"