בארץ

התנועה לאיכות השלטון פנתה בשבוע שעבר לשר התקשורת: "עולה שעצם מינויו של מר נתי כהן לדירקטור בחברה יוצר מצב של ניגוד עניינים מובנה"

שר הביטחון, ושר התקשורת המכהן, בני גנץ בשבוע שעבר. קרדיט: דף פייסבוק בני גנץ.

פניה דומה הוגשה לנציב שירות המדינה ולממונה על ההגבלים העסקיים. זאת עקב חשש שמינוי המנכ"ל לשעבר, שסיים את תפקידו רק ביוני האחרון, לדירקטור חברת התקשורת יוצר מצב של ניגוד עניינים אותו ניסו החוק ותקנון שירות המדינה למנוע. ממשרד התקשורת נמסר: "המכתב התקבל במשרדנו, ונגיב במישרין לפונה".

התנועה לאיכות השלטון פנתה ביום שני שעבר (14.12),טרום פיטוריו, לשר התקשורת ח"כ יועז הנדל, לנציב שירות המדינה, הפרופ' דניאל הרשקוביץ', ולממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, עקב חשש לניגוד עניינים בהיעדר תקופת צינון למנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, נתי כהן. מפנייה שהגיעה לידי התנועה עולה כי בספטמבר האחרון מונה כהן, שסיים תפקידו במשרד התקשורת רק ביוני האחרון, לדירקטור בחברת "מגדלי תקשורת", אשר עתידה לרכוש או להקים אנטנות תקשורת סלולרית ולהשכיר את השימוש בהן לחברות סלולר. ע"פ התנועה, לכאורה על פי החוק, על כהן היה לחכות תקופת צינון של שנה בטרם התמנה לדירקטור, או לחלופין לבקש לקבל היתר מיוחד לקיצור תקופת הצינון. בקשה זו לא הוגשה ומכאן עולה שעצם מינויו של מר נתי כהן לדירקטור בחברה יוצר מצב של ניגוד עניינים מובנה, אותו ניסו החוק וכללי תקנון שירות המדינה (התקשי"ר) למנוע.

עוד נודע לתנועה כי לאחרונה נשקלת מחדש המדיניות במשרד התקשורת לפיה לא מאושר שיתוף רשתות סלולר בין מפעילות שונות, מלבד שיתוף בין מפעילה גדולה אחת עם מפעילה קטנה אחת. בפניית התנועה לאיכות השלטון נכתב כי "העובדה שמשרד התקשורת בוחר לבחון מחדש את מדיניותו, בה הוא דוגל במשך כשש וחצי שנים, דווקא בסמוך למועד מינויו של מנכ"ל משרד לשעבר לחברה שתחום פעילותה נוגד את אותה מדיניות, מגביר את החשש לניגוד עניינים שממילא עלה מניגוד העניינים המובנה שפורט לעיל, וממילא עולה חשש להתנהלות בניגוד לכללי המינהל התקין". התנועה הדגישה בפנייתה כי אין היא מביעה כל עמדה ביחס לעצם המדיניות או לשינויה. בין השאלות שעלו בפניית התנועה עלו האם ניתן לכהן היתר להתמנות לדירקטור בחברה והאם כהן השתתף בהחלטת משרד התקשורת לשקול מחדש את מדיניות המשרד? התנועה ביקשה את התשובות לשאלותיה עד השלושה בינואר 2021.

בד בבד, עקב התפתחויות פוליטיות, באותו היום פיטר שר הביטחון ויו"ר מפלגת כחול-לבן, בני גנץ, את שר התקשורת יועז הנדל מתפקידו. זאת עקב הצטרפות סיעת דרך-ארץ של הנדל ויו"ר ועדת החוץ והביטחון צבי האוזר למפלגתו החדשה של פורש הליכוד הטרי, גדעון סער. כזכור, שלושתם עבדו עם ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, במשך זמן רב במהלך חייהם.

ממשרד התקשורת נמסר: "המכתב התקבל במשרדנו, ונגיב במישרין לפונה".

ממשרד נציב שירות המדינה נמסר למגזין לתוך הלילה: "הפניה תטופל, כמקובל".

(בהכנת הכתבה השתתף אריה הלבר)

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"