בארץ

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ: לא צריך ללמוד פרהיסטוריה, זה לא קשור לעם ישראל

קרדיט: איחוד מפלגות הימין
קרדיט: איחוד מפלגות הימין

הדברים נאמרו במהלך ביקורו של שר החינוך באחד ממכוני הארכיאולוגיה בארץ. גורם אקדמאי אמר למגזין לתוך הלילה כי "שר החינוך חושב שתחום הפרהיסטוריה מיותר".

השעה הייתה שעת צהריים מנומנמת במכון ארכאולוגי במרכז הארץ. שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי – הרב רפי פרץ, התיישב לשיחה עם חוקרים מובילים, סגל אקדמאי וסטודנטים לארכאולוגיה. גורם אקדמאי המעורה באירוע סיפר  כי במהלך הפגישה עלה נושא הארכאולוגיה הפרהיסטורית. כמחווה טובה אמר השר כי אין צורך ללמד את התחום כי הוא לא קשור לעם ישראל.

"הם (סטודנטים- א"ו) יכולים לוותר ללמוד את התחום, כי מסתבר ששר החינוך שלנו חושב שהתחום מיותר ולא רלוונטי" אמר הגורם למערכת לתוך הלילה. חלק מהסטודנטים של החוג אכן הכירו את האירוע. "אני לא מתפלא" אמר אחד הסטודנטים למגזין לתוך הלילה. אחר סיפר  כי "זה בסדר. זה מה שהוא מאמין בו. אין צורך להתרגז… פשוט צריך לצאת מחוץ לחוגים האקדמאים".

בהתאם, בשבוע שעבר פורסמו דבריו של שר החינוך בהתייחס לקהילה הלהט"בית בישראל. "ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה. הם בונים את הבתים שלהם מתוך ערכים יהודיים. אני לא מעסיק את הראש שלי במה היה אם".  לדברי פרץ, משפחה נורמטיבית היא "עם איש ואישה".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"