בעולם מזרח התיכון

יוניס"ף ישראל: 7.35 מיליון ילדים סורים זקוקים לסיוע בתוך ומחוץ למדינה

alt"ילדים במחנה הפליטים בעזאז סוריה ב-01.01.2020. קרדיט: SHUTTERSTOCK"
"ילדים במחנה הפליטים בעזאז סוריה ב-01.01.2020. קרדיט: SHUTTERSTOCK"

מהקרן הבינלאומית נמסר כי 5.6 מיליון סורים רשומים במנגנוני האו"ם כפליטים, מתוכם למעלה מ-2.5 מיליון ילדים. בד בבד, קיימים עוד 2.5 מיליון ילדים עקורים בתוך סוריה.

כיום יש 7.35 מיליון ילדים סורים הזקוקים לסיוע בתוך ומחוץ למדינה. כך עולה מהודעת השלוחה הישראלית של קרן החירום הבינלאומית של האו"ם לילדים (יוניס"ף) למגזין לתוך הלילה השבוע. בהודעה נכתב כי מתוך  5.6 מיליון פליטים סורים רשומים- למעלה מ-2.5 מיליון מהם ילדים. בד בבד, 2.5 מיליון ילדים רשומים כעקורים במדינתם מתוך 6.2 מיליון עקורים.

"7.35 מיליון ילדים סורים זקוקים לסיוע בתוך ומחוץ לגבולות המדינה" נכתב בהודעה.

בד בבד, ממסמכי המשרד לתיאום עניינים הומניטריים של האו"ם עולה כי עקב הפלישה הטורקית לצפון סוריה, מהראשון בדצמבר כ-312 אלף עקורים ברחו מבתיהם. 80 אחוזים מהם נשים וילדים, כשרבים מהם מדרום מחוז אידליב. בהתאם, מהמסמכים עולה כי 30 אלף עברו למחנות עקורים עקב הלחימה בחאלב כמו אפרין ועזאז.

"רבים נאלצו לעזוב את בתיהם בטווח של שעות בודדות ללא שום רכוש, בשעה שאחרים הצליחו לקחת עמם מה שהם נזקקו לו בשביל לשרוד, באמונה כי לא יחזרו" נכתב בדו"ח המשרד. במקביל, בדו"ח הוסיפו כי כיום חיים ארבעה מיליון בני אדם בצפון-מערב סוריה, מתוכם 2.8 מיליון זקוקים בדחיפות לסיוע הומניטרי. ע"פ הערכות בדו"ח, 78 אחוזים מתוך אוכלוסיית צפון-מערב סוריה הם נשים וילדים.

במחנה העקורים וואקושאני בשבוע שעבר. קרדיט: הסהר האדום הכורדי.

מנכ"לית יוניס"ף, הנרייטה פורה, ביקשה בניו-יורק בשבוע שעבר לסיים את הלחימה בצפון-מערב סוריה ולחתום את מלחמת האזרחים. "בזמן ששנה חדשה מתחילה והמלחמה בסוריה פוסעת לעבר שנתה העשירית, המצב עבור ילדים רבים- בעיקר בצפון-מערב המדינה- נשאר חמור" אמרה פורה, והמשיכה: "כל יום, כמעט 4,500 ילדים נאלצים לברוח מבתיהם, כשרבים נעקרו פעמים רבות בעבר. לפחות 140 אלף ילדים נעקרו בשלושת השבועות האחרונים בלבד בשל אלימות קשה מסביב ובתוך אידליב בצפון-מערב המדינה".

בד בבד, אחד ממחנות העקורים בצפון-מזרח סוריה הוא  מחנה העקורים ליד העיירה אל-האול. כ-66,101 נפשות מאכלסות את המחנה. מתוכם 96 אחוזים הם נשים וילדים. 66 אחוזים מתוך סך הדיירים הם ילדים מתחת לגיל 18. בדו"ח המשרד על המחנה השבוע נכתב כי מאז יוני 2019 עזבו את המחנה 4085 אנשים.

בדו"ח נכתב כי רק בשבוע אחד בדצמבר שנה שעברה, יחידות הסיוע הרפואי הניידות של האו"ם דיווחו על 2000  מקרים רפואיים  של "חולי עונתי" במחנה, רבים מהם ילדים. בנובמבר בלבד דווחו 73 מקרי אבעבועות רוח. ארגון הסהר האדום הכורדי דיווח השבוע על מרכזי סיוע פסיכולוגי שהוא הציב לראשונה במחנה העקורים וואשוקאני.

(בהכנת הכתבה השתתפו אלון ויס ושרה מרגלית)

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה