בארץ

קרן החירום הבינלאומית של האו"ם לילדים (יוניס"ף) נגד דברי שר החינוך בשבוע שעבר

קרן יוניס"ף: "אפליית תלמיד או תלמידה מטעמים של נטייה מינית או זהות מגדרית הינה אפליה אסורה המהווה במקרים מסוימים עבירה פלילית". זאת עקב דברי יו"ר מפלגת הבית היהודי, הרב רפי פרץ, כי ילדיו "גדלו בצורה טבעית ובריאה" בהתייחס לשאלה מה היה עושה אם ילדיו היו חלק מהקהילה הלהט"בית.

קרן החירום הבינלאומית של האומות המאוחדות לילדים בישראל נגד דברי שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי, הרב רפי פרץ, בנוגע לקהילה הלהט"בית בישראל. הקרן גינתה את דברי השר ומסרה כי "הניסיון שצברנו ב-72 השנים האחרונות בסיוע לילדי העולם מוכיח שילדים שגדלים בצורה בריאה, זוכים לתזונה נכונה, אהבה ותמיכה, טיפול רפואי, השכלה ולאפשרות לממש את הפוטנציאל שלהם", והוסיפו: "מה הם לא אמורים לקבל? טיפולי המרה, ביקורת והאשמה בנוגע לנטייתם המינית".

ביוניס"ף ישראל הרחיבו: "כשר החינוך, האדם שאמור לקדם את ילדי ישראל, ממשיך לצאת נגד ילדים עליהם הוא אחראי, הוא למעשה חוטא לרוח החוק האוסר אפליה בחינוך מטעמי נטייה מינית או זהות מגדרית. חוק שהמשרד עליו הוא ממונה אחראי על יישומו", וקבעו: "אנחנו מזכירים כי אפליית תלמיד או תלמידה מטעמים של נטייה מינית או זהות מגדרית הינה אפליה אסורה המהווה במקרים מסוימים עבירה פלילית".

"תלמידים מהקהילה הגאה מתמודדים עם קשיים רבים במערכת החינוך ולא ייתכן שהעומד בראשה יערים קשיים נוספים שעלולים לעורר מצוקה נפשית גדולה" נכתב בהודעה.

בד בבד, בשבוע שעבר פורסמו דבריו של שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי, הרב רפי פרץ, בהתייחס לקהילה הלהט"בית בישראל. "ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה. הם בונים את הבתים שלהם מתוך ערכים יהודיים. אני לא מעסיק את הראש שלי במה היה אם".  לדברי פרץ, משפחה נורמטיבית היא "עם איש ואישה".

דבריו עוררו זעם מכל קצוות המפה הפוליטית. עיתון "הארץ" פרסם כי שר המשפטים, ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד), ביקר את דברי פרץ כ"אומללים. חשוכים ושגויים". בד בבד, ח"כ איציק שמולי (העבודה-גשר-מר"צ) כתב בחשבון הטוויטר שלו בהתייחס לדברי פרץ כי "תביט, הרב רפי, ככה נראית משפחה 'טבעית ובריאה' בתוך מדינה בהפרעה שנתנה לך להיות שר החינוך שלה" ופרסם תמונה שלו עם בן-זוגו ובנו.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"