בארץ ביקורות תרבות

ביקורת סרטים: הכוח לא איתו

קרדיט: IMDB
קרדיט: IMDB

הסרט האחרון בסאגת אופרת החלל "מלחמת הכוכבים" הייתה כנראה הדבר הכי לא מעניין ונדוש בכל הקאנון. ללא עלילה, קצת אפקטים והרבה צלילי רקע שלא מתחברים למוסיקה- אפשר להגיד בבירור כי היה אפשר לוותר, ובגדול. מערכת לתוך הלילה עברה לצד האפל של הכוח.

עכשיו זה רשמי. דיסני הרסה את "מלחמת הכוכבים". סאגת סרטים שהייתה יכולה להיות כל-כך הרבה, הסתכמה בכל-כך מעט. בסרט הנוכחי, "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר", לא רק אתה יודע את הכל מראש בצורה מוכתבת ביותר, אלא אתה גם מתחילת הסרט צפוי להתאכזב.

בפרק מספר תשע של אופרת החלל נפל דבר. במאי הסרט ג'יי ג'יי אברהמס ניסה לשים יותר מדי חרבות אור על חגורה אחת. הוא כנראה ניסה לרצות את המעריצים וגם להשאיר אותם נפעמים. אוקסימורון. היה פה יותר מדי דיסני ופחות מדי סרטי לוקאס, וכמות האפקטים המסיבית בסרט לא יכלה לכסות על עלילה רעועה וחששנית. כנראה ככה זה כשאתה נותן לבמאי "סטארטרק" לביים מלחמת הכוכבים.

הרבה אפקטים שלא הצליחו למנף את הסרט. קרדיט: IMDB.

הדבר היחיד שעוד איכשהו החזיק את ספינת החלל המתפרקת היו השחקנים עצמם. דייזי רידלי, אדם דרייבר, אוסקר אייזק, ג'ון בויגה ומארק המיל ניסו לעצור את התפרקות הסרט לחלוטין, אך זה לא עצר מחלק מהצופים הממורמרים לצאת במחאה מאולם הקולנוע. מה לעשות, ככה זה כשאוהבים. הסוף נדוש, הדרך ארוכה, ואפילו יש אזכורים שונים שהם פשוט סתם משחק ברגשות המאמינים.

מערכת לתוך הלילה נשאבה לצד האפל של הכוח ונותנת שני כוכבים מתוך חמישה ל-"מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר". מי לא רוצה את חרב האור של קיילו רן?

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה