אסיה אפריקה בעולם האמריקות והקריביים

סין וטורקיה הן שיאניות השנה בכליאת עיתונאים בשל עבודתם

קרדיט: SHUTTERSTOCK

כך עולה מנתונים חדשים של ארגון "הוועדה לשמירה על עיתונאים" הבינלאומי. מנגד, ע"פ הארגון השנה מתו רק 25 עיתונאים במסגרת עבודתם- הנתון הנמוך ביותר של מות עיתונאים מאז שנת 2002.

בדו"ח חדש של ארגון "הוועדה לשמירה על עיתונאים" עולה כי 250 עיתונאים נעצרו ונכלאו בשנת 2019 במסגרת עבודתם. סין נמצאת במקום הראשון במעצר עיתונאים במסגרת עבודתם עם 48 עיתונאים עצורים, כשטורקיה מיד מאחוריה עם 47 עצורים.

בדו"ח נכתב כי אזור המזרח התיכון חווה עלייה במספר העיתונאים שנכלאו. בין הסיבות לכליאה רשומות סיקור מחאות, אוטוריטריות וחוסר יציבות שלטונית. במקום השלישי הלא-מכובד עומדות ידידות ישראל מצרים וערב הסעודית עם 26 עיתונאים שנכלאו בשטח כל אחת. ע"פ הארגון, רוב העיתונאים בעולם הואשמו בפשעים כנגד-המדינה, בשעה שהשנה חלה עלייה של מעצרים בעוון דיווח "פייק-ניוז" מ-28 מקרים שנה-שעברה לכדי 30 מקרים השנה. אחרי מצרים וערב הסעודית עומדות אריתריאה, ויאטנאם ואיראן.

מנגד, הארגון הודיע כי לפחות 25 עיתונאים נהרגו בשנת 2019, כש-21 מהם נהרגו בשל עבודתם העיתונאית- שפל של 17 שנה במדד הרג עיתונאים. זוהי ירידה של יותר מ-50 אחוזים מ-56 מקרי מוות בשנת 2018. במקביל, רק עשרה מקרי מוות סומנו בביטחון כרצח- הנתון הנמוך ביותר בהיסטוריית מדד המוות של ארגון "הוועדה לשמירה על עיתונאים". בד בבד, הארגון הוסיף כי הוא חוקר את מקרי המוות של 25 עיתונאים נוספים בכדי לוודא כי עבודתם העיתונאית לא היה הזרז למוות. מקסיקו וסוריה הוכרזו כמדינות "הקטלניות" ביותר לעיתונאים במהלך שנת 2019.

נתוני מדד המוות תוארכו מהראשון בינואר עד ה-13 בדצמבר 2019.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"