בארץ

"אנחנו יודעים שהוא לא דובר אמת. אנחנו לא מאמינים למילה שיוצאת לו מהפה"

מנדלבליט. קרדיט: מגזין "לתוך הלילה"
מנדלבליט. קרדיט: מגזין "לתוך הלילה"

ישי הדס, ממארגני המחאה בהבימה שזומן עם חבריו לחקירה בשבוע שעבר בעקבות תלונה של היועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש) אביחי מנדלבליט, שוחח עם מגזין "לתוך הלילה" על צדק, מחאה ומהן סיבות לגיטימיות לדעתו לצאת לרחובות.

"אנחנו נחושים. אנחנו לא נפסיק. ונמצא דרכים שיגרמו לו להקשיב לדברינו" אמר בפני מגזין "לתוך הלילה" ישי הדס, והמשיך: "לחוץ ולא נעים לו כנראה ממה שהוא עושה. הפער בין נאומיו ומה שהוא עושה בפועל מקצין". הדס וחבריו לעמותה מפגינים מזה שנתיים וחצי מול מה שנתפס בעיניהם כעיוות מיצוי הדין והליך תקין במערכת המשפט הישראלית.

בד בבד, העיתונאית העצמאית אורלי בר-לב דיווחה השבוע ברשת החברתית טוויטר כי מנדלבליט אינו פותח בחקירה בפרשת הצוללות והמניות. זאת למרות שעברו ארבעה חודשים מאז שוועדת ההיתרים חשפה כי בין רה"מ בנימין נתניהו לבן-דודו איש העסקים נתן מיליקובסקי יש קשרים עסקיים. נכון לכתיבת שורות אלה, משרד היועמ"ש סירב לבקשת משרד מבקר המדינה לעסוק בפרשת 3000. או בשמה האחר- פרשת הצוללות.

הדס הוסיף כי כבר היו שני מקרים בהם היועמ"ש הסכים להיפגש עם פעילים, אך לבסוף סרב לשבת עמם ולשמוע את טיעוניהם. בהתייחס למקרה של זימונם של פעילי העמותה לחקירה ביום ראשון שעבר, מתוך דבריו של הדס עולה תמונת מצב של התנהלות תמוהה יותר ויותר של רשויות אכיפת החוק ובראשם של היועץ המשפטי.

"המתנו כדי להסתכל לו בעיניים ושהוא יסתכל בשלנו. בקשתנו היחידה הייתה שיסתכל עלינו. לא התערבנו ולא עיכבנו ולא ייצור שום פרובוקציה" התחיל הדס, והסביר על האירוע: "רבע לשמונה עמדנו להתפזר כשהוא החליט שהוא מעוניין לעבור דרכנו. אמר בקול רם : אתם מטרידים אותי. שני נציגים ניסו להגיד- אנחנו לא מטרידים, אנחנו מוטרדים".

קרדיט: מגזין "לתוך הלילה".

לפי הדס, אז הגיעו שני שוטרים אשר אספו תעודות זהות מהמוחים. אך הסאגה לא הסתיימה שם. "התפזרנו לבתינו. במוצ"ש, עשרה לחצות, הודעה מבחור נחמד ממשטרת פתח תקווה הזמנה לחקירה בשל הטרדה מאיימת" אמר הדס בפני המגזין. סעיף חמור של כעד שלוש שנות מאסר. כל זה על מה שנדמה ומגובה בסרטונים שונים ברשתות החברתיות כהפגנה שקטה.

"הוא בחר להגיד שהוא הוטרד. אנחנו, מצדנו, הכנו טקסט קצר בן חצי דקה למקרה שאכן יסכים לשמוע אותנו" אמר הדס. לגבי טענו מנדבליט על כך שאחד הפעילים קרא לעברו "ג'וז" (יהודון בגרמנית), הדס אמר כי "אנחנו לא מופתעים מטענתו. יכול להגיד לך שהייתי קרוב מאוד. זה לא הסגנון שלנו, זה פשוט לא אנחנו", והוסיף: "אנחנו חושבים שאיש בתפקידו ובמעמדו, הדבר הבסיסי זה להתייחס, להקשיב ולעבוד עבור כולנו. ולהיות חשוף לביקורת". מנגד במעריב דווח כי פעילי המחאה השאירו מנשרים "חריפים" כנגד התנהלותו של מנדלבליט. "לא הרעשנו. לא כרזנו. רק שמנו פליירים בטווח המוכר ע"י בג"צ" אמר הדס.

זוהי לא הפעם הראשונה, או השניה, שבה הדס חשוף לטענה כזו מצד היועמ"ש. מקרה ספציפי אשר הדגיש במהלך השיחה עמו היה מקרה בו העלילו על הפעילים כי פרצו לבית הכנסת בו היועמ"ש מתפלל. המשנים ליועמ"ש אף התראיינו בנושא לכלי התקשורת. מקרה אשר בו היה הקלטת וידאו שהפריכה את טענות האחרון.

"הציבור הפך לאדיש. יש הרבה אסקפיזם ואנחנו מנסים להחזיר במודעות הציבורית. ונמשיך להגן על המערכת הדמוקרטית" אמר הדס, והרחיב כי מזה שנתיים וחצי הוא מרגיש כי אין אופוזיציה לוחמת לנתניהו ולמעשיו. "יוסי לוי, מי שהיה בכוורת הקרובה לרה"מ, אמר כי כל התכנית להחלשת מרכזי הכוח הדמוקרטי היא תכנית סדורה ומאורגנת. אנחנו רואים בו (מנדלבליט-א"ו) שותף" אמר הדס. מנדלבליט עבר מתפקיד מזכיר הממשלה לתפקיד היועמ"ש ללא תקופת צינון. יוסי לוי אמר בשעתו בריאיון עמו כי ביום שבג"צ אישר את מינויו של מנדלבליט- בבלפור פתחו בקבוקי שמפניה.

"אנחנו אזרחים שומרי חוק. הכל איזונים. השאלה האם האיזונים נכונים? האם תקין בדמוקרטיה? אולי יתברר בביהמ"ש", סיכם הדס.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"