בארץ מזרח התיכון

בדרך לעסקת המאה?

עם ביבי והפלסטינים מוכנים לשבת בדיוני השלום של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ- נדמה כי מה שהממשלה החדשה תיאלץ להתמודד אתו לאחר הבחירות הוא הסכם שלום מתגבש בחסות אמריקאית. עם פינוי יישובים יהודיים וללא בינוי בשטחי איו"ש.

על פי דיווח של כתב ערוץ 10 ברק רביד בחודש שעבר, תכנית המאה של הבית הלבן אמורה לכלול הקמת מדינה פלסטינית ב-90 אחוזים משטחי איו"ש ופיצול ירושלים. מנגד, אתר פייק-ניוז ישראל קרא לידיעה פייק בשל ציוץ הכחשה של גורם דיפלומטי אמריקאי.

מנגד, רה"מ ישראל בנימין נתניהו אמר בספטמבר שנה שעברה כי הוא יבחן את תכנית עסקת השלום של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ "בראש פתוח". בד בבד, טראמפ אמר בעבר כי "ישראל תצטרך לשלם מחיר גבוה במו"מ עם הפלסטינים". נתניהו אפילו אמר במושב הסגור של ועידת ורשה השנה כי ניתן יהיה להגיע לשלום אם יהיה מנהיג פלסטיני שירצה בכך. במקביל, סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה כי שר האינפורמציה של הרשות הפלסטינית, נביל אבו רודיינה, אמר בפני כתביה כי הרשות תהיה מוכנה לשמור על ראש פתוח ביחס לתכנית האמריקאית, בתנאי שהתכנית תענה על כל הדרישות הפלסטיניות. .

ע"פ דיווחים שונים הושלמה הכנת טיוטת עסקת המאה. ידיעה זו נוספה לידיעות נוספות מהן עולה כי ממשל טראמפ האמריקאי דחה את פרסום התכנית לבקשת נתניהו.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"