אסיה בעולם

שוביניזם, זורם?

המגזין השבועי לגברים ספא! ביפן ערך מדרג אוניברסיטאות בשאלת כמה קל יהיה לשכנע סטודנטיות הלומדות במוסדות לשכב עם גברים במסיבות שתיית משקאות חריפים. כך דווח ברשות השידור הבי.בי.סי  לפני שבועיים.

העיתון התנצל על הפרסום רק לאחר שנפתח לגביו קמפיין שיימינג בדרישה שהעיתון יתנצל ויפסיק את הרטוריקה המבזה כלפי נשים. אך העניין ממשיך להסתבך. מסתבר שהדירוג היה בנוגע למסיבות גייראנומי- מסיבות בהן משלמים לנשים על השתתפות במסיבה.

במאמר, שפורסם ב-25 בדצמבר שנה שעברה, נכתב כי המסיבות פופולריות בקרב הסטודנטיות ביפן וכלל ריאיון עם מפתח אפליקציה שאמורה לעזור בהקמת מסיבות שכאלה. רשות השידור הבריטית דיווחה כי בדירוג נכללו חמישה מוסדות אקדמאים בהתאם למידת הזמינות של הסטודנטיות לאקטים מיניים. המגזין אפילו תיאר איך לשפוט אם משתתפת במסיבה פנויה על סמך לבוש ואיך לשכנע אותה בהתמדה לקיים עם הגבר יחסי מין.

העצומה שגרמה להתנצלות נוסדה באתר change. Com על ידי קצונה יאמאמוטו ונתמכה ב – 33 אלף חתימות. יאמאמוטו כתבה בדף העצומה: "אני רוצה להילחם, במיוחד במאמרים לציבור, כך שהחפצה וחוסר כיבוד נשים ייעצר. אנחנו דורשות שהמגזין יתנצל ויבטיח לא להשתמש יותר במילות החפצה בדיבור כלפי נשים".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"