בארץ

עוד אחד נכנס לרשימה השחורה

ארגון האראקט א-סאבירין לי-נאסרן פיליסטין ( התנועה של הסבלניים עבור שחרור פלסטין), תחת חזות איראנית ברצועה, הוגדר על ידי ממשל טראמפ כארגון טרור.

 

הממשל האמריקאי כלל את ארגון א-סאבירין העזתי בחסות איראן ברשימת ארגוני טרור עליהם הטיל סנקציות כלכליות במזרח התיכון. כך פורסם בהודעה לתקשורת  של הממשל ביום רביעי האחרון (31.01)

הארגון השהידי-שיעי פועל באופן עצמאי ברצועה מאז לפחות 2014. הארגון, באופן פומבי ברובו שיעי, הוא חריג בנוף הרצועה- שרובה סונית. מנהיג הארגון הישאם סאלם היה בעברו בכיר בג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני. במקביל, סלאם הכריז בינואר 2016 כי הארגון הקים בהצלחה תאים מבצעיים בגדה המערבית. חודש לאחר מכן, הרשות הפלסטינית עצרה תא בן חמישה פעילים בבית לחם. בד בבד, מחלקת המדינה האמריקאית דיווחה כי הארגון ירה רקטות לעבר ישראל בספטמבר 2015 ופוצץ מטען שהיה מיועד כנגד צה"ל בדצמבר 2015.
הארגון הוקם והתפרק משורות הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני בעת התדרדרות ביחסי האחרון וחמאס עם איראן עקב מלחמת האזרחים בסוריה. על פי דיווחים שונים , הארגון מקבל מאיראן רק עשרה מיליון דולרים בשנה. מנגד, סאלם חווה אינספור ניסיונות התנקשות בביתו ברצועה.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"