בארץ

62 תיקי עבירות התעללות בבעלי חיים נפתחו במשטרה בינואר ופברואר השנה

הכלב בירושלים. קרדיט: דוברות המשטרה.

בשבוע שעבר, דווח בתקשורת על שני מקרי התעללות תוך שלושה ימים. למרות שע"פ המשטרה, "נרמול נתונים אלו מלמד שאין עלייה מהותית בעבירות אלו בחתך הזמן שהתבקש", בעמותות האימוץ מתריעים כי מקרי ההתעללות רבים עוד יותר.

ביום ראשון בשבוע שעבר התקבל דיווח במוקד המשטרה על חשד להתעללות בכלב בבית במרכז ירושלים. צוות שוטרות סיור שהגיע לבדיקה בבית החשוד אף שמעו את החשוד בהתעללות צועק על הכלב. החשוד, כבן 25, פתח את דלת הבית לדרישת השוטרות. הכלב נמצא בתוך חדר השירותים ע"י השוטרות שהורו לחשוד לשחררו מיד. לאחר שהכלב שוחרר מחדר השירותים, הבחינו השוטרות כי הוא חבול בכל חלקי גופו ומדמם. "הוא קרע את שקית הזבל" טען החשוד בפני השוטרות בטרם הועבר לחקירה. למקום זומן הווטרינר העירוני להמשך טיפול בכלב. אך זהו לא המקרה היחיד.

מנתוני המשטרה עולה כי בינואר ופברואר השנה נפתחו במשטרה 62 תיקי חקירה בגין עבירות התעללות בבעלי חיים. ממידע שהתקבל במגזין לתוך הלילה, בכל שנת 2020 נפתחו במשטרה 356 תיקים בגין התעללות בבעלי חיים. חודש מרץ המשיך את הקו, כאשר באתר מאקו דווח בשבוע שעבר כי צעיר, תושב עפולה בן 27, דקר למוות כלבה השייכת לו. על פי העדויות של תושבי הסביבה, כלבת הפיטבול גססה במשך מספר דקות בזמן שהיא מייללת מכאב. השכנים הם אלו שהזעיקו את המשטרה למקום והחשוד נעצר ונחקר ע"י המשטרה. גורמים המעורים בפרטי התקרית סיפרו שהיא נדקרה שש פעמים באזור הבטן, ומתה ככל הנראה כתוצאה מאיבוד דם. ע"פ הדיווח כלב נוסף שהיה בבית נלקח על ידי המשטרה והועבר לידי הווטרינר העירוני כדי למנוע אפשרות לפגיעה גם בו. מחקירת המשטרה עלה כי לבעלי הכלב אין עבר פלילי, הוא אינו מוכר לרשויות הרווחה ומעולם לא התעלל בכלביו. קצין משטרה התייחס לפרשה: "נתקלתי בהמון מקרים קשים ומראות מחרידים במהלך עבודתי במשטרה, זה היה אחד הקשים".

המוות בעפולה. קרדיט: ארגון תנו לחיות לחיות.

ריקי בצרי, מייסדת ויו"ר עמותת S.O.S  חיות, מסרה למגזין: "אין ספק שיש הרבה יותר מקרי התעללות ופגיעה  בבעלי חיים ביחס לתיקים שנפתחו במשטרה. רוב תיקי החקירה אף אינם מגיעים לכדי כתב אישום ועובדה זאת מרתיעה את האזרחים ואת העמותות מלהגיש תלונות במשטרה", והסבירה: "הסיבה שאולי לא נפתחו יותר תיקי חקירה במשטרה  קשורה ללא ספק גם לעובדה שהמשטרה ומערכת המשפט מגלות אוזלת יד בטיפול בפניות בנושא צער בעלי חיים. תיקים רבים מידי נסגרים ללא חקירה".

"אנחנו, למשל, נמנעים לפתוח תלונות במשטרה מכיוון שהתייאשנו מחוסר ההרתעה והאכיפה.  ביזור הסמכויות הקיים בתחום בין המשטרה, למשרד החקלאות ולווטרינר ברשות , חוסר ההכשרה וההסמכה של שוטרים ופקחים מקבעים מצב קשה זה שלא משתנה במשך שנים. כרגיל את המחיר משלמים בעלי החיים האומללים שממשיכים לסבול בשקט" קבעה בצרי.

דוברת ארגון "תנו לחיות לחיות", אתי אלטמן, התייחסה לתקרית בעפולה ודרשה להחמיר בעונשם של מתעללים בבעלי החיים. "כל יום אנחנו נתקלים בעוד ועוד מקרים של התעללות קשה וחמורה בבעלי חיים", אמרה אלטמן למאקו, והוסיפה: "רצח הכלבה צריך לזעזע את המדינה. צריך להחמיר בעונשם של המתעללים ולגזור עונשים קשים יותר כדי למגר את התופעה".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"