בארץ

תיעוד מהפגנה נגד ראש הממשלה בתל אביב בשבוע שעבר

קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

מאות בני אדם השתתפו בשבוע שעבר בהפגנת הפרופ' יורם יובל מול בניין תיאטרון הבימה למען התפטרותו של ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו, לאור האישומים על שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקי 4000, 1000 ו-2000. במקום נכחו פעילי כיכר גורן ומחאות הבימה.

מאות בני אדם השתתפו בשבוע שעבר בהפגנה בראשות הפרופ' יורם יובל מול תיאטרון הבימה בתל אביב נגד המשך כהונת ראש הממשלה בנימין נתניהו. הרב פרופ' אלי הולצר אמר באירוע לתשואות הקהל כי "גם לי אין ארץ אחרת, וגם אין לי תורת השם אחרת. באותה תורת השם, וזו רק דוגמית, נאמר על השופטים: 'כי השוחד יעוור עיני חכמים'…על מי שחס ושלום יידרש לשלוח את בנינו למלחמה, כשמעל ראשו מרחף כתב אישום בשוחד. כיצד נוכל לתת אמון באיזה שהיא חוכמה בעניין הזה?"

"הפרויקט הזה שאנחנו זכינו לרשת אותו, הפרויקט הציוני של מדינת ישראל, הוא נס מתמשך. ולכן הוא גם נס שברירי ביותר. חכמינו הבינו היטב שתמיד יהיו חילוקי דעות בין בני אדם", אמר הולצר, והסביר: "אבל על סמך שתי מערכות הבחירות הקודמות, אני רואה מעבר לפינה שפיכות דמים. חס ושלום. זאת מכיוון שנאום רה"מ ,חצי שעה לאחר [הגשת] כתב האישום היה נאום דה-לגיטימציה של כל מערכת אכיפת החוק. ואם תרצו את זה בצורה ציורית: זו הייתה פגיעה בשאסי של האוטו. לאוטו אין יותר בלמים עכשיו, וזה מה שמצפה לנו עכשיו חבריי וחברותיי".

קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

"לצערי הרב, ולזה צריך להיערך. השיטה ידועה, ומי שלא מכיר את השיטה שילך ויראה אותה אצל חברי רה"מ דוגמת רה"מ הונגריה אורבן…אתה מסמן אויב מבפנים. קודם כל אתה חלוק עליו, ואח"כ [הוא] הופך להיות בוגד. וזה לא משנה אם שירת 45 שנים בצבא. הוא בוגד" אמר הולצר, והוסיף: "אז מאחד את הבייס נגד הבגידה ונגד האויב. היינו כבר בסרט הזה אבל הפעם לא יהיו בלמים" אמר הולצר.

פרופ' פייסל עזאיזה אמר למשתתפי ההפגנה כי "הוא (רה"מ בנימין נתניהו- א"ו) אומר נוהרים לקלפיות הערבים. תחשבו על זה. תחשבו שבארה"ב או באנגליה היה קם הנשיא או רה"מ ואומר: 'כל היהודים נוהרים לקלפיות'. מה היה קורה במדינת ישראל?", והוסיף: "אבות המדינה שהקימו את המדינה ב-48, הרי עיגנו את הזכויות של המיעוטים במגילת העצמאות".

"כנראה שהמנהיגות החדשה- היא לא קוראת או שהיא מערערת על מגילת העצמאות ששם קמה מדינת ישראל וקיבלה את הלגיטימציה של כל אומות העולם. אם מוותרים על זה, מתחילים לאבד את הלגיטימציה של כל אומות העולם והדמוקרטיה", אמר עזאיזה, והסביר: "במקום לברך…להגיד 'אני שמח שהאוכלוסייה הערבית במדינת ישראל שהיא חלק איטגרלי בחברה הישראלית והיא באה לחגוג את הדמוקרטיה הכי טובה במזרח התיכון…ואני רוצה שכולם יקחו חלק בחגיגה הדמוקרטית'. מה הוא אומר? אל תצאו. אתם לא שייכים".

"אחרי זה, מתפלאים וממשיכים לדבר איתי במובנים של נאמנות למדינת ישראל או לא נאמנות למדינת ישראל" אמר עזאיזה במעמד המחאה מול בניין תיאטרון הבימה. באירוע השתתפו הפעילה החברתית והעיתונאית העצמאית אורלי בר-לב, מפקד מוצב בודפשט במלחמת יום הכיפורים , ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ונוספים.

קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

מנגד, היו אלה אשר התנגדו לדברי המוחים. בן, עובד בבתי הקפה באזור בשנות ה-20 לחייו, אמר למגזין לתוך הלילה לאחר סיום האירוע: "עד שלא יהיה פסק דין חלוט אנחנו איתו. ככה היה גם עם אולמרט".



Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"