בארץ דעות

מאמר דעה: היחיד שיכול לפטור אותנו מעונשו של זה

קרדיט: אתר הכנסת.

מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו זעקו בתקשורת: סוכל פוטש נוסף בליכוד. מנגד, ממה שנראה מפלגת הליכוד עלולה לאבד את המלוכה ואת מלכה על הדרך. ישנו כרגע אדם אחד שמדרדר את המערכת הפוליטית לבחירות סבב ג'. שמו? בנימין. בנימין נתניהו.

"סוכל ניסיון הפיכה נוסף" זעקה הכותרת.  מדבריהם של מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו היה ניתן לחשוב כי מבצע "הקנוניה" יו"ר הכנסת, ח"כ יואל (יולי) אדלשטיין, פגע בביטחון המדינה. כאילו רה"מ הוא המדינה. אדלשטיין פשוט פעל ואולי פועל בהתאם למה שהבטיח- להימנע מסבב בחירות נוסף בכל מחיר.

ניתן היה לראות כי אדלשטיין הינו מטרת חיציו של נתניהו כבר בתחילת החודש בשצף הודעות סקר פנימי של מפלגת השלטון במי תתמוך לראשות ההנהגה. דרך אגב, מתחריו באותו סקר היו רה"מ וח"כ גדעון סער. אדלשטיין פופולרי, אידיאליסט, ממלכתי ואהוד בקרב שני המחנות. הוא כל מה שנתניהו לא. והוא כרגע, בניגוד למשמעת ספק-מפלגתית ספק-משטר בובות מנסה להגיע לקרקע סדורה עם מפלגת כחול-לבן. מספר שתיים במפלגת הליכוד החל להיות איום ממשי על נתניהו כנראה עם היבחרותו למקומו הנוכחי. ומנהיג, כל מנהיג, תמיד מסתכל לצדדים.

אדרבא, היועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש), ד"ר אביחי מנדלבליט, הגיש ליו"ר הכנסת את כתב האישום כנגד ראש הממשלה. הנתון האחרון, ותגובת המטוטלת המטורללת שלא איחרה לבוא מבלפור, בטח מעיקים על אדלשטיין. אדם ששומר באדיקות על התנהגות ממלכתית, כבוד למעמד, לתפקיד ולאחריות שהמדינה הפקידה בידו.

כעת, 30 הימים בהם רה"מ צפוי לבקש חסינות החלו. וזה רק עניין של זמן. נכון לכתיבת שורות אלה, הצעה שכזו תיפול ללא תמיכה של חברי כנסת ממפלגת ישראל ביתנו. יו"ר המפלגה, ח"כ אביגדור ליברמן, הודיע בעבר כי לא יתמוך בהצעה. אך מי יודע? ליברמן ידוע כאדם אשר מחשב את צעדיו רגוע ושקול. ולא ע"פ התחייבויות עבר. מנגד, ליברמן יודע שהמצרך המוכר ביותר כרגע במערכת הפוליטית הם ערכים. ערכים, רבותיי ערכים, או לפחות מצג שווא של כזה. ואדלשטיין מציג רוח חדשה בליכוד. רוח ערכים.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"