בארץ

"אלו בחירות בין שתי אלטרנטיבות למדינת ישראל. בין נתניהו וכהנא חי לבין ממשלה בראשות גנץ ולפיד"

מקום 35 ברשימת "כחול לבן" ויו"ר גוף הצעירים הגדול ביותר במפה הפוליטית, יוראי להב הרצנו, ישב עם כתב "לתוך הלילה" והסביר מדוע דווקא עכשיו "כחול לבן".

במפלגת יש עתיד הוא הוצב במקום ה-15 כך שברשימת כחול לבן הוא התמקם במקום ה-35. אך המיקום לא מפריע לו בכלל. "כשאכנס לכנסת, אני הולך ליישם את תכנית הצעירים שכתבו צעירי כחול לבן" אמר להב הרצנו, וציין "אנחנו המפלגה היחידה שפרסמה תכנית ספציפית לצעירים".

יוראי להב הרצנו. קרדיט: רשימת כחול-לבן

בנוסף, מערכת הבחירות הסוערת, שתגיע היום (שלישי) לסופה, התאפיינה השנה – אולי אף יותר מתמיד בטוהר הכפיים של בנימין נתניהו – רה"מ המכהן ב-12 השנים האחרונות, החשוד בעבירות של מרמה, הפרת אמונים ושחיתות. "עם ישראל לא טיפש ודורש תשובות. התחמקויות רה"מ לא יעזרו", שיתף הרצנו בדעתו על התנהלות רה"מ בהתייחסו לפרשת הצוללות והוסיף: "מדובר בפרשת השחיתות הגדולה ביותר בתולדות המדינה. פגיעה בקודש הקודשים של מדינת ישראל. מדוע אישר רה"מ על דעת עצמו אמצעי שובר שוויון במזרח התיכון ועוד אישר זאת ללא ידיעת שר הביטחון או הקבינט". להב הרצנו הסביר: "איך לא ידע שבן משפחתו תיווך בעסקה במקביל למשרד הביטחון, אך ידע באיזה בית קפה עבדה אשתו של בנט?". להב הרצנו סיכם כי "הפרטים שנחשפים חדשות לבקרים מבהילים וצריך לרדת לשורש הדברים", וחידד:" אין לי רעיון טוב יותר מלהפקיד את ביטחון ישראל בסגני ראש השב"כ והמוסד ורמטכ"לים שיודעים לעשות ביטחון".

עם זאת, לא ניתן שלא להתייחס להפתעת הבחירות, מפלגת זהות בראשות משה פייגלין, שכנגד כל הסיכויים צברה תאוצה ושבתה את לב הצעירים. "פייגלין הוא תופעה מסוכנת ומדאיגה. מדובר פה באחיזת עיניים", הזהיר להב הרצנו ,והסביר: "מדובר בעמדות שירסקו את האחידות החברתית בחברה הישראלית. הכסות הזו של ליגליזציה- אסור להתל כך שנמצא את עצמו במצב לא סביר בכנסת".

כשנשאל לגבי הסיבות בגלל צעירים צריכים להצביע לרשימת כחול-לבן לכנסת הבאה, להב הרצנו קבע: "אם לשנות את המדינה. כחול לבן היא הכתובת", ופירט: "אצל אחרים זה פשוט לשנות מפלגה. בכחול לבן נותנים במה לצעירים בשולחן מקבלי ההחלטות".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"