בארץ

הפתרון של פייגלין

עד שייתנו לעשן הלגליזציה להתפוגג מעל המערכת הפוליטית, במצע של פייגלין מתחבא סעיף הדומה ביתר שאת למונח "סיפוח" לשטחי יו"ש. למרות הפירוטכניקה הליברלית של זהות, בתוכה מתחבאת משיחיות מתחסדת.

במצע של מפלגת זהות יש סעיף של סיפוח. נקודה. בסעיף הנתון נכתב כי אחת משלושת האפשרויות שיעמדו בפני תושבים שאינם יהודים בשטחי איו"ש הוא מעבר ברצון מהאזור בעידוד המדינה. כלומר, טרנספר. "המדינה תאפשר לתושבים המעוניינים בכך למכור את רכושם, ותסייע להם להגר למקומות שבהם יחפצו להיקלט שם" נכתב בסעיף תחת שלב מספר ארבע במצע המפלגה בראשותו של פייגלין.



"השלב הרביעי", קרדיט: ולדה חייט

תת-הסעיף הנוסף היה "המעוניינים להישאר ולהצהיר אמונים בגלוי, יקבלו מעמד של תושבי קבע במדינה היהודית", ופורט כי "יישמרו כל זכויות האדם והקניין שלהם בדומה לשאר תושבי מדינות מערביות".

בהתייחס לאפשרות של אזרחות, פייגלין מציע כי אלה יוכלו לקבל אזרחות "לאחר מסלול בדיקה ארוך ומעמיק". לרבות, גם אחרי שירות צבאי. במקביל, לא פורטו השלבים בתהליך ההתאזרחות של אותם תושבי איו"ש הערבים. לא הורחב מה השלבים יכללו. השלב מסתיים: "כאשר עם ישראל יכריע במאבק הזהות הפנימי ויפסיק לראות את עצמו ככובש בארצו, גם שאר העולם ישאיר את הסכסוך מאחור". במאמר מוסגר, ישנה אפשרות שאכן כך יתנהג העולם. יש סיכוי שגם שזה רק יגרום לעוד ועוד יותר סנקציות ואמברגו.

בהכנת הידיעה השתתפה ולדה חייט.




Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"