בארץ

ספינת סער 6 הגיעה לנמל חיפה בטקס חגיגי, מחוץ לנמל עשרות מפגינים מחו למען חקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הצוללות וכלי השיט

"משחתת השחיתות" ביום רביעי השניים בדצמבר. קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

במעמד נשיא המדינה, הרמטכ"ל ומפקד חיל הים הגיע כלי השיט השנוי במחלוקת לנמל חיפה. מחוץ למתחם הטקס, בכיכר צים, הפגינו עשרות פעילי תנועות "חקירה עכשיו" ו-"הדגלים הורודים" למען חקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הצוללות וכלי השיט. מפקד חיל הים, האלוף אליהו שרביט: "היא תוצר מעולה, אפקטיבי, והמותאם באופן המדויק ביותר למשימתו".

במעמד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, ומפקד חיל הים, האלוף אליהו שרביט, הגיעה ספינת סער 6 הראשונה לנמל חיפה לקבלה רשמית. הספינה היא אחת מארבע ספינות המגן השנויות במחלוקת שקנייתן מהווה נדבך בפרשת הצוללות וכלי השיט. ביציאה מהנמל, הפגינו עשרות פעילי תנועות "הדגלים הורודים" ו-"חקירה עכשיו" למען חקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשה. במהלך האירוע, נהג חולף ירק על מפגינה בכיכר צים מחוץ לאזור הנמל.

בטקס עצמו, נשיא המדינה ריבלין אמר מעל בימת הנאומים מול מפקדי חיל הים לשעבר: "הנה התבשרנו בגילויים של מרבצי גז טבעי לחופי ארצנו. כאשר התבשרנו על כך, זה היה פלא של ממש. אוצר טבע נחשק אצלנו באדמה. לפני שלוש שנים, ישראל הפכה מיבואנית ליצואנית של גז טבעי. מכובדיי, אומה חפצת חיים היא אומה שיודעת להתאים את עצמה לתמורות הזמנים. להתבסס על אדניה הערכיים, אבל להתקדם, להתקדם ולהמציא את עצמה כל פעם מחדש. המדינה היהודית והדמוקרטית, ארצנו הקטנטונת, כבר אינה מולדת יחפה. אלא מעצמה אזורית של ממש. יציבה. מבוססת. יש לכך השלכות מדיניות, פוליטיות, חברתיות שצריכות בהחלט לעמוד לנגד עיניהם של קברניטנו", והוסיף: "היום אנו רושמים נקודת ציון חשובה ביותר בהוצאתו של הפרויקט המורכב והמסובך הזה לפועל. בהשקתו של הסטי"ל אח"י מגן, ספינה ראשונה מתוך ארבע שצפויות לעבור לחזקתו של צה"ל, לעבור תהליך מבצעי ולהיכנס לסד"כ הצה"לי".

"מושחת מאומת נמלט ממשפט" בשניים בדצמבר בחיפה. קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

"הפרויקט ארוך השנים הזה, שעוד לא הגענו לסיומו, חלק אינטגרלי, אדוני הרמטכ"ל, מתר"ש תנופה ומבקש לשים דגש מרכזי להתעצמות זרוע הים, היה כרוך בשיתוף פעולה הדוק עם התעשייה הביטחונית של גרמניה. זאת, לצד העובדה, שציוד הלחימה שיורכב מהסטי"לים הוא מתוצרתם המשובחת של התעשיות הביטחוניות שלנו. כחול לבן" אמר ריבלין וסירב להתייחס למעמדה השנוי במחלוקת של הספינה.

מפקד ח"י, האלוף אליהו שרביט, היה היחיד שאכן התייחס לפרשה בטקס: "דווקא בימים אלה, בהם ספינות אינן רק צי, אלא גם מקור מחלוקת- חשוב מאוד לדעת ולהבין כי הצורך המבצעי בהגנת המים הכלכליים הוא מוצדק מאין כמותו ובוער בנחיצותו וכי הספינה החדשה הוא מענה מצוין לצורך", והוסיף: "היא תוצר מעולה, אפקטיבי, והמותאם באופן המדויק ביותר למשימתו. הגנה על אוצרות הטבע האדירים שבזכותם הפכה ישראל למדינה בעלת עצמאות אנרגטית".

טקס קבלת ספינת סער 6, אח"י מגן . קרדיט: קובי גדעון, לע"מ.

הפעיל החברתי אייבי בנימין קרא מחוץ לשער הנמל כי "מה ניתן לעשות ברבע מיליארד שקל לבית החולים רמב"ם?". מחוץ לנמל, קראו עשרות המפגינים למען חקירת ראש הממשלה בפרשה "לא נוותר עד שביבי ייחקר". בהתאם, בשלב מסוים נעצרה התנועה במקום, בתיאום המשטרה, והחלו מספר הקפות של הצוללת המתנפחת "אח"י תקווה" מסביב לכיכר.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"