בעולם האמריקות והקריביים

הפנטגון פרסם השבוע שלושה סרטונים של "תופעה אווירית בלתי מוסברת"

קרדיט: DOD, US NAVY

הסרטונים, שהודלפו בעבר, הציגו תקריות של טייסי הצי האמריקאי עם מה שנדמה בעצמים בלתי מזוהים. הפנטגון הודיע שהוא פרסם את התצלומים כדי "לבאר כל מני הנחות שגויות בציבור האם התצלומים אמינים או האם יש יותר או לא לתצלומים".

אירוע היסטורי: משרד הביטחון האמריקאי פרסם השבוע שלושה סרטונים של תקריות בין טייסי הצי האמריקאי לעצמים בלתי מזוהים. כך עולה מהודעה לתקשורת השבוע של הפנטגון. הסרטונים, אחד משנת 2004 ושניים משנת 2015, כבר הודלפו בעבר לרשת האינטרנט בשנים 2007 ו-2017 בהתאמה. עיתון הגרדיאן הבריטי דיווח כי הפנטגון שחרר את הסרטונים כדי "לבאר כל מני הנחות שגויות בציבור האם התצלומים אמינים או האם יש יותר או לא לתצלומים".

"לאחר בדיקה מעמיקה, המשרד קבע כי הפרסום המאושר של הסרטונים הלא מסווגים האלו לא חושף יכולות או מערכות מיוחדות, ולא פוגע בחקירות פיקוד אוויר וחלל לחדירות תופעה אווירית בלתי ידועה" הוסיפו בהודעה. עוד קבעו בהודעה כי התופעה עדיין מוגדרת בגדר "בלתי מוסברת".

בסרטונים נראים האירועים בראייתם של הטייסים. שני הסרטונים משנת 2015 פורסמו ע"י עיתון הניו-יורק טיימס ב-2017. בסרטונים נראים עצמים נעים במהירות בשמיים. אחד מהם נראה מסתובב סביב עצמו. ברקע הצילומים נשמע אחד הטייסים: "יש צי שלם שלהם". טייס אחר עונה בקשר: "אחי, תסתכל על הדבר הזה. הוא מסתובב סביב עצמו".

קרדיט: FOX NEWS

הארי ריד, מנהיג הדמוקרטים לשעבר בסנאט האמריקאי, כתב ברשת הטוויטר על שחרור החומרים כי הוא "שמח שהפנטגון סוף סוף שחרר את הצילומים הללו, אבל זה רק מגרד את השטח של המחקר והחומרים הזמינים. ארה"ב צריכה לקחת ראייה מדעית רצינית בנוגע לזה ולכל השלכות לביטחון הלאומי", והוסיף: "העם האמריקאי ראוי שיהיה מיודע".

נשיא ארה"ב דולנד טראמפ חידש את הדיון ארוך השנים בנוגע לעב"מים בארה"ב לאחר שביוני שעבר הודה כי הוא עבר תדרוך לגבי תקריות של טייסי הצי האמריקאי עם עצמים בלתי מזוהים. "הם כן אומרים, וראיתי, וקראתי ושמעתי. וגם היה לי פגישה מהירה מאוד על זה, אבל אנשים אומרים שהם ראו עב"מים. האם אני מאמין בזה? לא במיוחד" אמר טראמפ לרשת חדשות NBC.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה