אסיה בעולם

בכיר סיני: חקיקת חוק לביטחון לאומי בהונג קונג תהיה כמו "התקנת תוכנת אנטי-וירוס" בעיר

שוטר מצלם מפגין הערב בהונג קונג. קרדיט: צילום מסך, RTHK.

סגן מנהל המשרד לענייני הונג קונג ומקאו הוסיף כי החוק יבטיח שעיקרון "'שתי מערכות, מדינה אחת' ינוע בטוח יותר, חלק יותר ולמשך זמן רב יותר". בהתאם, מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, הודיעה כי "כולם צריכים ללמוד לקח" מאז תחילת המחאה.

שנה מאז מחאת המיליון ברחובות הונג קונג, ונדמה ששום דבר לא משתנה בשטח. יממה לפני ציון שנה להפגנת המיליון בהונג קונג, סגן מנהל המשרד לענייני הונג קונג ומקאו, ז'אנג שיאומינג, אמר בנאום שלשום כי חקיקת החוק לביטחון לאומי תהיה כמו "החדרת תוכנת אנטי-וירוס" להונג קונג, והוסיף, בהתאם לנרטיב הממשל המרכזי בבייג'ינג שהחוק השנוי במחלוקת יתמקד רק "במספר מצומצם ביותר של אנשים". כך דווח אמש בסוכנות הידיעות "הונג קונג פרי פרס". ז'אנג קבע בנאומו: "הבדלנים הרדיקליים של מחנה האופוזיציה טעו במתינות בשליטה העצמית של הממשלה המרכזית [בבייג'ינג] כחולשה וכפחדנות", וקבע: "הם הלכו רחוק מדי".

"מחנה האופוזיציה… רוצה להפוך את הונג קונג לישות פוליטית סמי-עצמאית או עצמאית, חוד חנית לכוחות זרים להתנגד לסין ולמפלגה הקומוניסטית הסינית וכלי בו כוחות זרים יוכלו להשתמש כדי להגביל את סין" אמר ז'אנג, והסביר: "מזווית הראייה שלי, הבעיה הראשית בהונג קונג היא לא בעיה כלכלית, לא בעיית תנאי מחיה של אנשים כמו מגורים או תעסוקה…זוהי בעיה פוליטית".

ז'אנג שיאומינג.קרדיט: GovHK.

הסוכנות הוסיפה בדיווח כי במהלך החודשים האחרונים, מיליוני אזרחי הונג קונג יצאו לרחובות בשל החשש המתגבר בשנים האחרונות כי הממשל הראשי בבייג'ינג שוחק את החירויות מהן נהנים תושבי הקולוניה לשעבר. מנגד, הממשל הסיני צייר את ההפגנות כניסיון ע"י כוחות זרים לערער את סין.

בהתאם, מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, אמרה היום כי על כל המעורבים "חייבים ללמוד לקח" כתוצאה של גל המחאות נגד ההתערבות הסינית בהונג קונג, ונגד חוק ההסגרה שהחל את כדור השלג של המחאה בקולוניה הבריטית לשעבר. לאם הוסיפה כי קיימת "שאיפה משותפת" לכל תושבי הונג קונג שתהיה להם סביבה "יציבה ושלווה" בה יוכלו לחיות חיים רגילים. מנגד, רבים ביקרו את התנהלות הממשל ההונג קונגי מול משבר האמון המתהווה בין הציבור לממשל המקומי. "הונג קונג לא יכולה לסבול כזה כאוס. אזרחי הונג קונג רוצים לחיות ולעבוד בסביבה שלווה ויציבה, במיוחד מול המיתון הכלכלי העולמי שהתחיל עקב המגפה [של וירוס הקורונה]" אמרה לאם במסיבת עיתונאים לפני ישיבת ממשלה.

שלט בהפגנה ב-25 במאי השנה. קרדיט: SHUTTERSTOCK.

נכון לכתיבת שורות אלה, רבים בהונג קונג חוששים כי החוק לביטחון לאומי ישחק את הזכויות והחירויות אליהם זכאים התושבים כעת. ק'יי, תושב הונג קונג בשנות ה-40 לחייו, מסר למגזין לתוך הלילה לפני מספר שבועות בנוגע לחוק: "העולם נהפך יותר ויותר מגוחך. אנשים טובים מדוכאים ואנשים רעים מנהיגים את החברה", והוסיף: "ילדי יוולד השנה. מעציב אותי לגדל אותו בעולם רע כל-כך. מקווה שזמנים קשים יגמרו בקרובו הכל יחזור לנתיב הנכון".

ירי לעבר הפגנה ב-24 במאי 2020. קרדיט: SHUTTERSTOCK.
Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה