אסיה בעולם

מנהיגת הונג קונג: ההפגנות הפרו דמוקרטיות היו מיצגי פעולות טרור

מחאות בשבוע שעבר. קרדיט: תמונת מסך, אפל דיילי

במכתבה לאזרחי הונג קונג, מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, כתבה כי "בשנה האחרונה, הקהילה ההונג קונגית עברה טראומה. אלימות מצד מפירי סדר התגברה, עם חומרי נפץ וכלי נשק שמהווים איום טרוריסטי". ק'יי, אזרח הונג קונג, למגזין: "העולם נהפך יותר ויותר מגוחך. אנשים טובים מדוכאים ואנשים רעים מנהיגים את החברה".

מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, קראה במכתב פתוח בתקשורת המקומית להפגנות הפרו-דמוקרטיה והפעולות של המפגינים באזור הסמי-אוטונומי אלימים ופעולות בעל גוון טרוריסטי. לאם כתבה: "בשנה האחרונה, הקהילה ההונג קונגית עברה טראומה. אלימות מצד מפירי סדר התגברה, עם חומרי נפץ וכלי נשק שמהווים איום טרוריסטי. כוחות האופוזיציה והארגונים הפועלים למען 'עצמאות הונג קונג' ו'הגדרה עצמית' קראו בבוטות תיגר על סמכות הרשויות המרכזיות וממשלת הונג קונג", והסבירה כי "ביקשו להתערבות בענייניה של הונג קונג ע"י כוחות חיצוניים, ואפילו התחננו לסנקציות על הונג קונג תוך כדי הזנחה של האינטרסים של אנשי הונג קונג ומדינתנו".

"במקביל, כוחות חיצוניים האיצו את התערבותם בענייניה הפנימיים של הונג קונג, העבירו חוקים הקשורים להונג קונג, והיללו את פעולותיהם הלא-חוקיות של רדיקלים שסיכנו משמעותית את הריבונות, הביטחון והאינטרסים של מדינתנו" המשיכה לאם, וקבעה: "הונג קונג נהפכה לחור מתרחב בביטחון הלאומי [של סין], והשגשוג והיציבות של עירנו בסכנה". בכך לאם הדהדה את טענות ממשלתה כי המחאות מוגברות וממומנות ע"י גורמים זרים. זאת ללא ציון אותם גורמים, או הצגת הוכחה כלשהיא לטענתה.

"לצערי, המערכת המשפטית ומנגנוני האכיפה של הונג קונג שנועדו להבטיח את הביטחון הלאומי הם לקויים בחסר או אפילו 'חסרי ביטחון'" הודיעה לאם במכתבה לציבור.

"מי ייתן ותהילה תחזור להונג קונג" צוטטו המפגינים. קרדיט: דף פייסבוק של רשת אפל דיילי.

ק'יי, תושב הונג קונג בשנות ה-40 לחייו, מסר למגזין לתוך הלילה: "העולם נהפך יותר ויותר מגוחך. אנשים טובים מדוכאים ואנשים רעים מנהיגים את החברה", והוסיף: "ילדי יוולד השנה. מעציב אותי לגדל אותו בעולם רע כל-כך. מקווה שזמנים קשים יגמרו בקרובו הכל יחזור לנתיב הנכון".  נכון לכתיבת שורות, המחאה חזרה לרחובות הונג קונג עקב קידום חקיקת חוקי ביטחון והמנון לאומיים אשר יקנו לממשל בבייג'ינג כוח לבצע אכיפה לכל מי שפוגע בכבוד ההמנון או בביטחון הלאומי הסיני.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה