בעולם האמריקות והקריביים

ראש וועדת הפיקוח על הכסף הפדראלי האמריקאי ששוחרר למען המאבק בוירוס הקורונה הועבר מתפקידו ע"י נשיא ארה"ב

גלן פיין, קרדיט: ויקיפדיה.

מבקר הפנטגון היה אחראי על ניתור ומעקב אחר שני טריליון הדולרים ששוחררו ע"י הממשל האמריקאי במסגרת חוק עידוד נגד המגפה של נשיא ארה"ב. ע"פ התקשורת האמריקאית, העברת המבקר מתפקידו ע"י נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נועדה להגביר את שליטת האחרון בפקידי הממשל.

מבקר מערכת הביטחון האמריקאית, גלן פיין, פוטר שלשום (07.04) מתפקידו כראש וועדת הפיקוח לתגובה למגפת וירוס הקורונה ע"י נשיא ארה"ב דולנד טראמפ. כך פורסם בעיתון הוול-סטריט ג'ורנל. רשות השידור NPR האמריקאית דיווחה שלשום כי החוק מחייב שמבקר מדינה מכהן ייבחר ע"י וועדה של מבקרי מדינה שייפקח על התגובה למגפה. הוועדה בחרה בגלן פיין.

מנגד, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ייעד את מבקר הסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית, שון אודונל, להיות מבקר מערכת הביטחון החדש. בכך טראמפ אפשר את העברתו של פיין מתפקידו. דוברת מטעם משרד מבקר הפנטגון הודיעה ל-NPR כי פיין יחזור לתפקידו הקודם כסגן מבקר מערכת הביטחו האמריקאית. פיין שירת יותר מעשור כמבקר עבור משרד המשפטים האמריקאי. הוא הצטרף למשרד מבקר הפנטגון בשנת 2015.

בד בבד, כבר החלה ביקורת על מהלכו של טראמפ בזירה הפוליטית האמריקאית. מנהיג הרוב בבית הנבחרים האמריקאי, סטני הוייר (הדמוקרטים), הודיע כי "על הנשיא טראמפ אסור להתייחס למשבר וירוס הקורונה עם אותה שחיתות, העמדת אנשים מטעם וטיוח שאפיינו את נשיאותו. לעשות כן רק יפגע במאמץ חוצה המפלגות לעזור להילחם בוירוס הקורונה ולהחזיר להריץ את הכלכלה שלנו ואף מהר יותר", והוסיף: "לאור הבלבול, חוסר ביצוע, וטעויות שהטרידו את מאמץ הממשל נגד הקורונה עד היום, החדשות האחרונות שהנשיא טראמפ משחק בפוליטיקה עם הפיקוח על שני טריליון דולרים שהקונגרס הקציב כדי להתמודד עם המשבר הזה מטריד ביותר".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה