אסיה בעולם

מנהיגת הונג קונג: אלו המתריעים נגד החוק לביטחון לאומי מעמידים את עצמם מול תושבי הונג קונג שרוצים יציבות

קרדיט: צילום מסך, סאות' צ'יינה מורנינג פוסט.

מנהיגת הונג קונג ביקרה את מבקרי החוק ודרשה מהם להפסיק את מסע "הדמוניזציה" לחוק השנוי-במחלוקת. לאם אמרה במסיבת העיתונאים השבוע: "המטרה המשותפת [לכולנו] חייבת להיות שתחזור יציבות בהונג קונג".

סוכנות הידיעות "הונג קונג פרי פרס" דיווחה שלשום (16.06) כי במלאת שנה לצעדת שני המיליון ברחובות הונג קונג, מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, דחתה את הביקורת על החוק לביטחון לאומי השנוי במחלוקת וקראה כי מבקרי החוק מעמידים את עצמם נגד האינטרס של תושבי הקולוניה הבריטית-לשעבר.  "אני דוחקת באלו שהגיעו לשפל לערוך 'דמוניזציה' ו'סטיגמנטציה' [לחוק] לעצור. כשהם עושים זאת, הם מעמידים את עצמם נגד תושבי הונג קונג, שרוצים שוב יציבות. הם רוצים סביבה בטוחה, עבודה וחיים" אמרה לאם במסיבת עיתונאים שבועית לפני התכנסות ממשלתה, והוסיפה: "המטרה המשותפת חייבת להיות החזרת היציבות בהונג קונג. נאמר שהחוק רק יתמקד במספר מועט של אנשים שפועלים בדרך שחותרת תחת הביטחון הלאומי".

"מדובר בהגנת הרוב הרחב של תושבי הונג קונג וזכויותיהם והאינטרסים הלגיטימיים שלהם" הוסיפה לאם.

בהודעה מוקלטת ביום שני האחרון, לאם פנתה לתושבי האזור הסמי-אוטונומי כי "במהלך השנה החולפת, הקהילה בהונג קונג עברה טראומה. אלימות ע"י מפגינים התגברה, עם אמצעי לחימה ומטענים לא חוקיים מהווים איום טרור", וקבעה: "קבוצות ואינדיבידואלים שקראו 'עצמאות להונג קונג', וזממו עם כוחות זרים כדי להתערב בענייניה הפנימיים של הונג קונג, ערערו עמוקות את הביטחון והאינטרסים הלאומיים. הונג קונג נהפכה לחור מתרחב בביטחון הלאומי והיציבות והפריחה של עירנו נמצאים בסכנה".

שנה למחאת שני המיליון. ממחאות הונג קונג. קרדיט: STODIO INCENDO

במקביל, בריאיון מיוחד לסוכנות הידיעות AFP, טייקון המדיה ג'ימי לאי אמר כי למרות החשש לכליאתו ימשיך לתמוך בהפגנות הפרו-דמוקרטיה ונגד חוק ההסגרה והחוק לביטחון לאומי. "אני מוכן ללכת לכלא" אמר לאי ממשרדי נקסט-מדיה, רשת התקשורת ההונג קונגית הגדולה ביותר שמסקרת את ההפגנות. לאי הוסיף: "אם זה יגיע [לכך], תהיה לי האפשרות לקרוא ספרים שאני לא קראתי. הדבר היחיד שאני יכול לעשות זה להישאר חיובי". לאי הוא כנראה אחד מגיבורי ההפגנות הלא-צפויים. כטייקון המדיה היחיד שמעז לבקר באופן רציף את בייג'ינג, הוא במאבק כמעט ייחודי נגד המערכת. בתקשורת הממלכתית-סינית הוא מוגדר כ"בוגד", וכמשתף פעולה של כוחות זרים כדי לערער את המולדת הסינית. לדוגמא קריאתו של המגזין בחסות סינית "גלובל טיימס" שקבע כי לאי, עם שלושה אנשים נוספים, הם הגורמים לערעור הונג קונג "שמשתמשים בדמוקרטיה כאמתלה ובסטודנטים צעירים כחומר תותחים".

ע"פ לאי, החוק החדש הוא "צלצול פעמוני לוויה למותה הונג קונג", והוסיף: "זה יחתור תחת או יהרוס את שלטון החוק שלנו, ויהרוס את מעמדנו הפיננסי הבינלאומי". בהתאם, לאי חושש לגורל העיתונאים אותם הוא מעסיק: "כל דבר שנכתוב, כל דבר שנגיד יוכל להיות מוגדר כ'חתירה תחת', יוכל להיות מוגדר כהמרדה".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה