בעולם האמריקות והקריביים

יועץ לביטחון לאומי לשעבר של נשיא ארה"ב: הנשיא טראמפ ביקש מסין לעזור לו לנצח את בחירות 2020

טראמפ ובולטון ב-2018. קרדיט: SHUTTERSTOCK.

ג'ון בולטון, מי שהיה עד ספטמבר שנה שעברה יועץ לביטחון לאומי של הנשיא האמריקאי, מאשים  בספר חדש כי הנשיא האמריקאי הביע נכונות לעצור חקירות פליליות כחלק ממתן "הטבות אישיות לדיקטטורים שהוא מחבב".

ג'ון בולטון, ששימש עד פיטוריו בספטמבר שנה שעברה כיועץ לביטחון לאומי לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, יוצא למתקפה נגד הנשיא ומעיד בספר חדש שחלקיו נחשפים כעת כי הנשיא האמריקאי ביקש ישירות מנשיא סין שי ג'ינג'פינג לעזור לו לנצח את המירוץ לנשיאות 2020. כך עולה מדיווח אמש (17.06) של סוכנות הידיעות רויטרס. בספרו, "החדר בו זה קרה: פרקי זכרונות מהבית הלבן", בולטון הוסיף כי הנשיא הביע נכונות לעצור חקירות פליליות כחלק ממתן "הטבות אישיות לדיקטטורים שהוא מחבב". קטעים מהספר פורסמו אמש (17.06) בוול סטריט ג'ורנל, הניו-יורק טיימס והוושינגטון פוסט.

מנגד, טראמפ קרא לבולטון בריאיון עמו בוול סטריט ג'ורנל "שקרן". בריאיון לרשת פוקס, אמר טראמפ כי בולטון עבר עבירות חמורות בהכללת חומר מסווג בספרו. בולטון כתב בספרו כי הניסיון להדחה מצד הדמוקרטים בפרשת אוקראינה-גייט היה רק קצה הקרחון. "אם תומכי ניסיון ההדחה הדמוקרטים לא היו כל-כך אובססיביים עם מתקפת הבזק שלהם בנוגע לאוקראינה ב-2019, אם היו לוקחים את הזמן וחוקרים מערכתית את התנהגות טראמפ לאורך כל מדיניות החוץ שלו, תוצאת התהליך אולי היתה שונה" כתב בולטון.

במקביל, מבקריו של בולטון ביקרו את החלטתו לא להופיע בפני בית הנבחרים בתהליך ההדחה. נציג הדמוקרטים אדם שיף, שהיה מצוות התביעה מהנשיא, ביקר את החלטת בולטון כי הוא" אולי סופר, אבל הוא לא פטריוט".

ע"פ חלק מכתביו של בולטון, טראמפ נתן לשי אור ירוק בשנת  ל2019 לבנית מחנות החינוך מחדש לאחר שהממשל האמריקאי היה ביקורתי כלפי המעצרים ההמוניים של המיעוט האוגיורי וקבוצות מוסלמיות נוספות. "ע"פ המתורגמן שלנו, טראמפ אמר ששי יכול להתחיל בבניית המחנות, שטראמפ חשב שזה הדבר הנכון לעשותו" כתב בולטון.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה