בעולם האמריקות והקריביים

תופעה: מפגינים נגד אלימות משטרתית בארצות הברית הותקפו ע"י אנשים חמושים

קרדיט: צילום מסך, יוטוב.

מפגינים נגד אלימות משטרתית, עקב מותו של ג'ורג' פלויד ע"י שוטר, הותקפו ע"י אנשים חמושים ברחבי ערי ארה"ב. זאת כאשר חלק מאותם חמושים נוהגים ברכבים ומתנגשים בקהל, חלק מחזיקי נשק. חלק מהתוקפים טענו כי באו "לעזור" להפגנות נגד גזענות.

עיתון הגרדיאן הבריטי דיווח אמש (09.06) כי מפגינים ברחבי ארה"ב עומתו והותקפו ע"י אנשים חמושים בימים האחרונים כחלק ממגמה מדאיגה של תקיפות מפגינים. זאת כאשר חלק מהתוקפים התנגשו עם כלי רכב בקהל. בגרדיאן הרחיבו כי ביום ראשון האחרון, אדם נסע במהירות לעבר מפגינים בסיאטל. חלק מהמפגינים ניסו להאיט את הרכב. מפגין שניסה לתפוס את הגה הנהג דרך חלון המכונית נורה ע"י התוקף בידו. לאחר מכן, התוקף יצא מהרכב והחזיק מה שנראה כאקדח משודרג. התוקף הסגיר עצמו למשטרה. אך זוהי לא התקרית היחידה.

באותו יום בווירג'יניה, חמוש בשם הארי רוג'רס נעצר באשמת תקיפה לאחר שלכאורה הסיע את המשאית שלו בהתנגשות עם מפגינים. באירוע נפצע רוכב אופניים. אירועים נוספים נרשמו בקליפורניה ובדנבר. ביום שישי האחרון בטקסס, אדם חמוש במסור חשמלי איים על פעילי תנועת "חיי שחורים חשובים" בהפעלת המסור. תחילה צעק לעברם "תלכו הבייתה" ובהמשך קרא לעברם קריאות גזעניות. בקליפורניה, אדם נעצר לאחר שהראה ואיים על מפגינים כשהציג רובה סער AR-15.

בד בבד, עיתון הגרדיאן דיווח ביום שבת האחרון שעקב דיווחים כוזבים של תנועת המוני פעילי אנטיפה שנעים לעבר אזורי הכפר האמריקאי, הוביל לקיום פטרולים חמושים של פעילי ימין בעיירות מערב ארה"ב. ע"פ הדיווח, פעילי מחאת מותו של ג'ורג' פלויד הוצפו במספר אזורים באיומי מוות אם יקיימו פעולות מחאה. מאז ציוצו של נשיא ארה"ב כי אנטיפה יוכרז כארגון טרור, הארגון נתפס ע"י פעילי ימין קיצוני בארה"ב כאיום מוחשי ביותר.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה