אסיה בעולם

טעות בעריכה: מגזין בחסות סינית כתב על הודעת גינוי של המשטרה לאירוע בהונג קונג 24 שעות לפני קיומו

מנהיגת הונג קונג קארי לאם. קרדיט: צילום מסך, HKFP

מגזין גלובל-טיימס הסיני "ציטט" גינוי מטעם משטרת הונג קונג בנוגע לפעילות ממוקדת של ארגון מפגינים על "שיתוק התנועה בניסיון לאגף את בית המחוקקים" בהונג קונג. הבעיה? ההודעה באה יום לפני קיום האירוע עצמו.

בציוץ של מגזין "גלובל-טיימס", כתב עת בחסות המפלגה הקומוניסטית הסינית, ברשת החברתית טוויטר ביום שלישי האחרון התייחסו במגזין להודעת כוח המשטרה בהונג קונג שפורסמה ביום רביעי לאחריו באזכור על תוכניות מוחים שונות לקיום שביתה כללית בהונג קונג ולהקיף את בית המחוקקים במחאה על חוק ההמנון הלאומי השנוי במחלוקת. כך דווח ביום שלישי האחרון (26.05) בסוכנות הידיעות "הונג קונג פרי פרס". החוק כאמור יעלה למליאה מחר. הציוץ היה גלוי ברשת החברתית במשך שעה שלמה. "משטרת הונג קונג גינתה את הפעולות הלא חוקיות של ארגון ברשת ברביעי" נכתב בהודעה, והוסיפו: "כולל שיתוק התנועה לאיגוף הועדה המחוקקת (הפרלמנט בהונג קונג- א"ו), ונשבעו לערוך אכיפת חוק קפדנית ולהראות שום סובלנות לפעולות לא חוקיות".

משתמשים נלהבים מיד עטו על המציאה. משתמש בשם אלווין צ'אנג כתב ברשת החברתית: "בתוך זה גלובל טיימס לחצו על כפתור הפרסום של העותק המשוכתב שלהם יום לפני. זה או שיש להם ליקוי חמה [במערכת]". משתמש אחר כתב: "אחי, זה יום שלישי, אתה נוסע בזמן או מה?". המפגינים מתכננים לבצע מגוון פעולות מחאה עקב חקיקת חוק ההמנון הלאומי הקובע עונש מאסר לפוגע בכבודו של המנון סין צעדת המתנדבים כפי שאושר ע"י גוף החקיקה בסין בשנת 2017. מפרי החוק בסין יועמדו למאסר עד 15 יום וחקירה פלילית.

בד בבד, סוכנות הידיעות דיווחה כי מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, הודיעה לאזרחי הקולוניה הבריטית-לשעבר שהם יכולים להגיד מה שהם רוצים "כרגע". לאם מנגד הוסיפה כי חירויות תושבי הונג קונג יישמרו גם תחת חוק הביטחון הלאומי שייחקק. החוק הנוכחי הוא חלק ממהלך השלטון המרכזי בסין לקבע עקיפה של החקיקה המקומית ההונג קונגית כדי למנוע, לעצור ולהעניש על פעילות בהונג קונג שהוא מגדיר פגיעה בביטחון הלאומי. לאם דחתה את הטענות כי החוק יסכן את עקרון מדינה אחת, שתי מערכות וקבעה כי הטענות לפגיעה בחירויות אנשי הונג קונג "שקריות ומגוחכות".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה