אסיה בעולם

תושב הונג קונג: מדיניות מדינה אחת שתי מערכות הגיעה לסיומה

מחאות בפברואר השנה
Written by אריה הלבר

בשיחה עם מגזין לתוך הלילה, תושב הונג קונג, שהעדיף להישאר בעילום שם, חשף מה נשמע ברחובות הונג קונג. "אני מאמין שהחופש בהונג קונג ידאך יותר ויותר" אמר התושב. זאת בשעה שהממשל בהונג קונג ביצע שורה של מעצרים נגד בכירי המחנה הפרו-דמוקרטי.

פי, תושב הונג קונג שהעדיף להישאר בעילום שם לאור ההתפתחויות האחרונות בקולוניה הבריטית לשעבר, אמר למגזין לתוך הלילה כי "מדיניות מדינה אחת שתי מערכות כבר הגיעה לסיומה", והוסיף: "אתה לא יכול לדמיין בכלל כמה חסרת בושה הממשלה שלנו". זאת בהתייחס לגל המעצרים בקרב המחנה הפרו-דמוקרטיה בהונג קונג בחסות התפרצות וירוס הקורונה. "זה ממש עצוב לראות למה הונג קונג נהפכת" אמר פי.

"תחת וירוס הקורונה, אנשי הונג קונג יכולים למצוא רק דרכים מסוימות בכדי להגן על עצמם. אנחנו לא יכולים לסמוך בשום דבר על הממשל שלנו" אמר פי, והוסיף כי זו הסיבה שההתפרצות של הוירוס תחת שליטה בהונג קונג. "זה בזכות אוכלוסיית הונג קונג, לא הממשלה" אמר פי.

עיקרון מדינה אחת שתי מערכות היה עיקרון ליבה בהעברת הונג קונג משלטון בריטי לידי סין בשנת 1997. העיקרון קובע כי הקולוניה הבריטית לשעבר תהיה עם מנגנון כפול של שליטה ואוטונומיה בענייניהם הפנימיים של הונג קונג ומקאו.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר