אסיה בעולם

השידור הציבורי בהונג קונג דוחה את האשמות ארגון הבריאות העולמי כי הסרטון בו בכיר בארגון סירב להתייחס לטאיוואן עבר עריכה

קרדיט: RTHK, צילום מסך.

זאת לאחר שיועץ לארגון הבריאות תועד מסיים שיחה עם מפיקת תכנית "הדופק" של השידור הציבורי ההונג קונגי. דוברי ארגון הבריאות העולמי האשימו את התוכנית בעריכת התוכן ויצירת בלבול בנוגע לדברי היועץ.

ערוץ השידור הציבורי בהונג קונג RTHK דחה ביום חמישי האחרון (16.04) את טענות ארגון הבריאות העולמי כי ריאיון שנוי במחלוקת של יועץ לארגון, ד"ר ברוס היילוורד, עובד ונערך. כך דווח בסוכנות הידיעות "הונג קונג פריי פרס".  בסרטון מתועד היילוורד מתחמק ומסרב לענות על שאלות בנוגע למצבה של טאיוואן במאבק בוירוס הקורונה ולכניסה אפשרית של המדינה לשורות הארגון. במהלך הסרטון, כנשאל על מעמדה של טאיוואן מול הארגון, היילוורד ענה כי לא שמע את השאלה וביקש להמשיך לשאלות אחרות. כשמפיקת התוכנית, יוון טונג, שאלה לגבי ניהול המשבר בטאיוואן, ד"ר היילוורד ענה כי כבר דיברו בנוגע לסין.

בפנייה כתובה מטעם סוכנות הידיעות, דובר מטעם ארגון הבריאות העולמי (WHO) האשים את ערוץ השידור הציבורי בהונג קונג בעריכה של התוכן והוסיף כי בהתקשרות השנייה בין הצדדים היה זה הרופא שיזם את ההתקשרות. בהודעה מטעם הארגון נכתב כי "RTHK צילמו מחדש את המראיינת ואת שאלותיה לאחר הריאיון וערכו את הריאיון כך שנוצר עיוות משמעותי וחוסר ייצוג [בתוכן]". מנגד, בערוץ השידור מסרו כי הם דוחים את הטענות. ראש מערך התקשורת של הערוץ, אמן נג, אמרה לסוכנות הידיעות כי "שום שוטים של המראיינת או של שאלותיה צולמו מחדש אחרי הריאיון", והגנה על החלטה לא לשתף את הארגון בכל החומר המצולם כדבר הנהוג "בכל שידורי וארגוני תקשורת ברחבי העולם וכדי להבטיח עצמאות עריכתית". דוברת ערוץ השידור הוסיפה כי היה זה הערוץ שפעל ליצירת קשר בשנית עם היועץ.

בד בבד, על התוכנית כעת יש לחצים גם מבית. הרשות לפיתוח כלכלי ומסחרי, שמפקחת על הערוץ, הביעה ביקורת על שידור התוכנית בשם המזכיר לפיתוח כלכלי ומסחרי בהונג קונג, אדוארד יאו. בהודעה נכתב כי התוכנית חתרה תחת עיקרון "סין אחת" והמנדט שלו.  

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה