אסיה בעולם

מנהיגת הונג קונג קארי לאם סירבה לענות האם תינתן אפשרות לתושבי קבע לעסוק בעיתונות

קרדיט: ממשלת הונג קונג.

מנהיגת הונג קונג סירבה לענות האם העיר תאפשר לאזרחים אמריקאים תושבי קבע בהונג קונג מלעסוק בעיתונות. זאת לאחר שסין גירשה משטחה עיתונאי ניו-יורק טיימס, וול סטריט ג'ורנל ווושינגטון פוסט. משרד החוץ הסיני: הקביעה חלה גם על הונג קונג ומקאו.

"בנוגע לנושאי הגירה, אנחנו נפעל בהתאם לחוק. בכל המקרים האינדיבידואלים בנוגע לזרים הבאים [להונג קונג] ומקרים אחרים, אנו נפעל בדיוק בהתאם לחוק". כך ענתה מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, בהתייחס לשאלה האם הממשל ההונג-קונגי ימרה את קביעת סין כי אזרחים אמריקאים לא יוכלו לעסוק בעיתונות בשטחה. כך דווח בסוכנות הידיעות "הונג קונג פריי פרס" השבוע. זאת בשעה שבחוקי הבסיס של הקולוניה לשעבר עוגנו חופש התעסוקה וחופש העיתונות. המהלך האחרון בא עקב שינוי הגדרת שלוחות סוכנויות הידיעות הסיניות בארה"ב כ"משלחות זרות" והגבלת צוותן לעד מאה איש. המאבק הדיפלומטי הנוכחי בין מעצמות העל החל לאחר שסין סילקה שלושה עיתונאים של עיתון הוול סטריט ג'ורנל.

בד בבד, בשעה שמצבם של עיתונאים אמריקאים בהונג קונג עומד בספק, טאיוואן פתחה את שעריה בפני העיתונאים הזרים. שר החוץ הטאיוואני, ג'וסף וו, פרסם בחשבון הטוויטר שלו כי "בזמן שהניו-יורק טיימס, וול סטריט ג'ורנל והוושינגטון פוסט ניצבים מול עוינות מוגברת בסין, אני מזמין אתכם להיות מוצבים בטאיוואן", והוסיף: "מדינה שהיא מגדלור של דמוקרטיה וחופש".

במקביל, נדמה כי הפוליטיקה בימי קורונה אף הוכנסה לארגון הבריאות העולמי. בריאיון מצולם עוזר מנכ"ל הארגון, האפידמיולוג ברוס איילוורד, סיים בחטף שיחה עם עיתונאית הסוכנות לאחר שהחלה לשאול בנוגע למצבה של טאיוואן בהתייחס לוירוס הקורונה. בסרטון נראית הכתבת יוון טונג שואלת את איילוורד בנוגע לשקילה מחדש של הצטרפות טאיוואן לארגון.  תחילה נראה הרופא כביכול כלא שומע את שאלת הכתבת וביקש לעבור לשאלה אחרת. כשנשאל לאמצעים הטאיוואנים נגד וירוס קורונה, איילוורד ענה כי כבר שוחחו בנוגע לסין וסיים את השיחה.

בד בבד, נציגת המפלגה הדמוקרטית בהונג קונג צ'נג לאי-קינג, כבת 60, נעצרה בחשד להמרדה לאחר ששיתפה פוסט ברשת החברתית פייסבוק בו נמסרו פרטים בנוגע לשוטר שירה כדורי גומי שעיוורו עיתונאי במהלך ההפגנות למען הדמוקרטיה בהונג קונג בשנה שעברה. כך פורסם בשבוע שעבר (26.03) בסוכנות הידיעות.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה