אסיה בעולם

כלכלנים אוסטרלים: מלחמת סחר עם סין תעלה לאוסטרליה שישה אחוזים מהתמ"ג שלה

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון במסיבת עיתונאים ב-30 בנובמבר. קרדיט: צילום מסך.

המאמר, שנכתב ע"י אקדמאים אוסטרליים, קבע כי סין אחראית ליותר משליש מהכנסות הייצוא של אוסטרליה עד סוף חודש אוקטובר 2020. זאת על רקע המחלוקת בין המדינות ברשתות החברתיות עקב פרסום תמונה מזויפת ע"י דובר רשמי של הממשל בבייג'ינג המציגה לוחם כוחות מיוחדים אוסטרלי מחזיק סכין לצווארה של ילדה אפגאנית.

אקדמאים אוסטרליים בתחום הכלכלה, ייאהושיהו זאו והפרופ' רוב טייארס, קבעו במאמר מיוחד לאתר החדשות "הקונברסיישן" כי מלחמת סחר נגד סין מצד אוסטרליה תעלה לאחרונה שישה אחוזים מהתוצר הלאומי הגולמי שלה (תמ"ג). זאת נוכח פרסום הבולשת האוסטרלית לסטטיסטיקה כי סין אחראית לשליש מהכנסות הייצוא של אוסטרליה. המספרים, שנמדדו במהלך 12 חודשים עד אוקטובר השנה, מראים מעל צל של ספק כי סין היא שחקן משמעותי בייצוא חומרה אוסטרלית. בהתאם, הדו"ח משקף את משבר הקורונה ואת ההתהפכות היחסים בין המדינות. בין היתר, סין הגדילה את הייבוא מאוסטרליה בשבעה אחוזים מחודש ספטמבר לאוקטובר- עלייה של כ-873 מיליון דולרים אוסטרליים (כ-647,360,255 דולרים אמריקאיים). בדו"ח עוד נכתב כי סין היא מייבאת המתכות הגדולה ביותר של אוסטרליה- בחודש אוקטובר בלבד סין ייבאה 80% מכל הייצוא מתכות אוסטרליות.

זאת נוכח המשבר המתגבר בין אוסטרליה לסין ברשתות החברתיות עקב פרסום תמונה מזויפת ע"י דובר רשמי של המשטר בבייג'ינג בנוגע לכוחות צבא אוסטרליים באפגניסטן. דובר משרד החוץ הסיני, ז'או ליגי'אן, פרסם ברשתות חברתיות תמונה מזויפת של חייל בכוחות המיוחדים האוסטרליים מחזיק סכין לגרונה של ילדה אפגאנית. במצורף לתמונה נכתב: "מזועזע ע"י הרצח של אזרחים ואסירים אפגאנים ע"י חיילים אוסטרליים. אנחנו מגנים נחרצות פעולות שכאלו, וקוראים להעמידם לדין", בהתייחס לדיווח על חיסולים לא מורשים ע"י כוחות ביטחון אוסטרליים באפגניסטן.

רשת "סקי-ניוז" דיווחה ביום שני האחרון (30.11) כי ראש הממשלה האוסטרלי, סקוט מוריסון, התייחס לתמונה המזויפת במסיבת עיתונאים: "זה לחלוטין שערורייתי ולא מוצדק על שום בסיס", והוסיף: "הממשלה הסינית צריכה להתבייש לחלוטין מהפוסט הזה. זה מקטין אותם בעיני העולם". יש לזכור כי היחסים בין אוסטרליה לסין נהפכו למתוחים במיוחד לאחר שהממשל בקנברה קרא לחקירה בינלאומית למקור וירוס הקורונה.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה