בארץ

מאות רכבים ניסו לעלות לכנסת במחאה על השבתתה

קרדיט: דף הפייסבוק CRIME MINISTER
Written by נטע שיר

בסרטונים ברשתות החברתיות נראים עשרות רכבים וקריאות "דמוקרטיה" מצד המוחים. בסרטון שהחל את מהלך המחאה, למרות החשש מהתפרצות הקורונה, קראה שקמה שוורצמן: "בימים האחרונים, ביבי מנסה בחסות הקורונה, להשליט פה דיקטטורה…ממנה שרי ביטחון בשביל הקטע, בית המשפט מוחלש מאוד והכנסת לא מתפקדת".

"בימים האחרונים, ביבי (ראש הממשלה בנימין נתניהו- נ"ש) מנסה בחסות הקורונה, להשליט פה דיקטטורה. את השרים בממשלה שלו הוא 'לא סופר' כבר הרבה זמן. ממנה שרי ביטחון בשביל הקטע. בית המשפט מוחלש והכנסת לא מתפקדת". כך נפתח סרטון בידי שקמה שוורצמן שקרא לשיירת רכבי מחאה שעלתה היום עד למשכן הכנסת בירושלים. שוורצמן הוסיפה בסרטון ברשת הפייסבוק:  "בעצם אין מי שיפקח על ההחלטות שהוא מקבל, לא באור יום ובטח שלא באישון לילה. זה לא ייעצר מעצמו".

נכון לכתיבת שורות אלה, עשרות רכבים תועדו ברשתות החברתיות עולים למשכן הכנסת. בסרטונים נשמעו קריאות "דמוקרטיה", "הכנסת היא שלנו, ולא של נתניהו" ו-"הון, שלטון, עולם תחתון". בסרטון שפורסם לראשונה ע"י נעה לנדאו, שוטר במקום הודיע שלפי פקודות מפקד מחוז ירושלים לא תינתן כניסה למחאה. חלק מהמוחים הצליחו לעבור את מחסום המשטרה ועלו למשכן הכנסת בירושלים.

"אני רוצה להגיד לכם, שיש מאות כלי רכב שיגיעו לכאן. אנחנו נישאר פה ונילחם על הבית. על דמוקרטיה, על שלטון החוק" נשמע אחד המוחים אומר, והוסיף: "היי-הו, דמוקרטיה…אנחנו נמצאים ברגעים אלה במהפכה…לא נאפשר לו לגנוב את מדינת ישראל".

קרדיט: דף הפייסבוק CRIME MINISTER

"יו"ר הכנסת שהפסיד את הבחירות, החליט על דעת עצמו לסגור את הכנסת" נשמע מוחה אחר, והוסיף: "אנחנו נילחם ואנחנו ננצח". סיגלית קסלר, מראשי מחאות כיכר גורן, אמרה למגזין לתוך הלילה כי "אתה לא מעריך משהו עד שאתה לא מאבד אותו. את השיעור הזה חלילה מללמוד על הדמוקרטיה".

ממשטרת ישראל נמסר: "גם בשעת חירום לאומית זו, משטרת ישראל מאפשרת ותמשיך לאפשר לכל אזרח את חופש הביטוי והמחאה ובכלל זה, לפעול במגבלות החוק ותקנות צו בריאות העם של משרד הבריאות".

"לפני זמן קצר, בעקבות מחאה שלא תואמה עם המשטרה שכללה נסיעה לא חוקית של מאות כלי רכב על כביש ראשי במהירות איטית במיוחד ותוך הפרעה לתנועה. רכבים שמפעילים אורות חירום בכביש מהיר תוך נסיעה איטית ובכך מהווים סכנה למשתמשי הדרך" נכתב בהודעת המשטרה, והוסיפו: "חשוב להדגיש כי ההפרעה לתנועה החלה עוד כששיירת כלי הרכב החלה את דרכה מכביש שש ועד הגיעה לכביש אחד. בהתאם, המשטרה ביצעה פעילות אכיפה במקום ורשמה דו״חות תנועה בגין הפרעה לתנועה. לראיה, עם סיום פעילות האכיפה והפסקת העבירה שוחררו הרכבים לדרכם. עם הגעת המוחים (200 לערך) לאזור הכנסת,  המשיכו להפר את צו משרד הבריאות (התקהלות של מעל 10 אנשים) שוטרים במקום ופועלים לאכוף את הצו כנדרש".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

נטע שיר