בארץ

חמישה נרצחו בפיגוע אמש בבני ברק, 11 מאז תחילת גל הפיגועים השבוע

תיעוד מזירת הפיגוע בבני ברק. קרדיט: צילום מסך, דוברות המשטרה.

המחבל, פלסטיני בן 26 תושב הכפר יעבד שבצפון השומרון, ככל הנראה שהה בישראל באופן בלתי חוקי ועבד בעיר. בתיעוד הפיגוע עולה כי המחבל נשא רובה סער תקני מסוג 16M קצר. מבין הנרצחים שוטר. אחיו של המחבל נעצר היום.

חמישה בני אדם נרצחו אמש (29.03) בפיגוע בעיר בני ברק, מתוכם שוטר. בכך עלה מספר הנרצחים בשלושת הפיגועים במהלך השבוע החולף ל-11. ע"פ דיווח של כאן חדשות, מחבל רכוב על אופנוע וחמוש ברובה סער פתח באש לעבר עוברי אורח בשתי זירות שונות ברחוב השניים ורחוב הרצל בעיר.

ע"פ הודעת המשטרה, המחבל ירה לעבר רוכב קטנוע והחטיא, תוך כדי שהמשיך בתנועה רגלית לרחוב ביאליק, הגיע למכולת וירה למוות בשני נתינים זרים מאוקראינה, בני 23 ו-32, שישבו בכניסה. לאחר מכן, המחבל ירד ברחוב ביאליק לכיוון רחוב השניים ובצומת נתקל בתושב בני ברק בן 37 שנמצא ברכבו וירה בו למוות. משם המשיך המחבל על רחוב השניים לכיוון רחוב הרצל, בו נתקל בתושב בני ברק בן 30 שתינוק על ידיו.  המחבל ירה בגבר למוות , והתינוק לא נפגע. עם פנייה לרחוב הרצל, נתקל המחבל בצוות אופנועים של תחנת המשטרה בבני ברק שהוקפצו לאירוע תוך שהם מחוברים בקשר ישיר עם אזרח שחובר טלפונית לצוות השוטרים ושהכווין אותם לעבר זירת האירוע. השוטרים הרכובים התעמתו עם המחבל והצליחו לחסלו. בחילופי האש נורה למוות שוטר שחתר למגע וניטרל את המחבל. לראשונה מאז מבצע שומר החומות, הודיע מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, על העלאת כוננות משטרת ישראל לדרגה הגבוהה ביותר. במקביל, הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, הנחה על העברה של ארבעה גדודים נוספים לקו התפר ושניים לעוטף עזה.

תיעוד מזירת הפיגוע בבני ברק. קרדיט: צילום מסך, שירות ידיעות המוקד.

עוד דווח כי שבתאי הודיע על תגבור של אלפי שוטרי מטה את השטח במשימות של אבטחת מוסדות חינוך, תחנות מרכזיות ומקומות הומי קהל. משטרת ישראל תעבור למתכונת פעילות שלדית – שתי משמרות ביממה של 12 שעות כל משמרת, מה שיאפשר הפעלה גדולה יותר של שוטרים. בד בבד, הותר לפרסום כי השוטר שנורה למוות הוא רס"מ אמיר חורי ז"ל, בן 32 מנוף הגליל. ע"פ הודעת המשטרה, חורי חתר למגע לעבר המחבל והצליח לנטרל אותו, לפני שנורה למוות. חורי הניח אחריו הורים, שתי אחיות ואח. הנרצח בן ה-37 בפיגוע הוא שלום יעקב ישראל ז"ל, תושב העיר ואב לחמישה. הנרצח בן ה-30 זוהה כיחזקאל אבישי דוד ז"ל מבני ברק.

רס"מ אמיר חורי ז"ל. קרדיט: דוברות המשטרה.

לאחר הפיגוע, שבתאי שוחח עם רס"מ ע', השוטר שהגיע ראשון לזירה יחד עם רס"מ אמיר חורי ז"ל ולאחר מכן עם ג'ריס, אביו של אמיר ז"ל. שבתאי אמר לאביו של חורי: "אני משתתף בצערכם על נפילתו של אמיר ז"ל. זה אירוע קשה ואסון גדול עבור המשטרה. לצד האסון הגדול חשוב לי לומר לך שהבן שלך הציל הערב את חייהם של אזרחים רבים. בנך הפך הערב למורשת וזיכרון של גבורה עבור מדינה שלמה", והוסיף: "משטרת ישראל תלווה אתכם לעד וכל מה שצריך אנחנו לרשותכם. אני שולח לך חיבוק חם ואוהב ומבטיח שאגיע אליכם מיד עם סיום הבידוד".

בכאן חדשות הוסיפו כי המחבל זוהה כדיא חמארשה,  פלסטיני בן 26 תושב הכפר יעבד שבצפון השומרון. חמארשה ככל הנראה שהה באופן בלתי חוקי בישראל והועסק בעיר. עוד דווח כי חמארשה ריצה חצי שנת מאסר בעוון עבירה ביטחונית. חמארשה הגיע לזירה כשהוא רכוב על אופנוע וחמוש ברובה סער מסוג M16 מקוצר. הוא פתח באש לעבר עוברי אורח בשתי זירות שונות בעיר. בראשונה ירה בשלושה בני אדם, ובשניה ירה למוות באדם נוסף. כאמור, בקרב היריות עד נטרולו נורה למוות רס"מ חורי. בחלק מתיעודי הפיגוע נצפה חמארשה קורא לעוברים ושבים "תעמוד" ו"תעצור" בעברית.

בכך מצטרף הפיגוע אמש לשני פיגועים קשים במהלך השבוע החולף. ביום ראשון האחרון נרצחו שני לוחמי משמר הגבול, יזן פלאח ושיראל אבוקרט, בפיגוע ירי ברחוב הרברט סמואל בקרבת כביש 4 בחדרה.  12 פצועים, בהם שלושה שוטרים, פונו לבית החולים במצב קשה, בינוני וקל בעקבות הירי. המפגעים, איימן ואבראהים אגבאריה, הגיעו למקום כשהם חמושים בשלושה אקדחים, שלושה סכינים, 1,100 קליעים, ומשקפי מגן. השניים הם בני דודים מאום אל פאחם ובמערכת הביטחון העריכו כי השתייכו לארגון המדינה האסלאמית (דאע"ש). ארבעה אחים של המחבלים נעצרו. בשבוע שעבר התרחש פיגוע רצחני ליד מרכז מסחרי בבאר שבע. המחבל, מוחמד ראלב אבו אל-קיעאן תושב הכפר חורה, דקר למוות שלושה ישראלים ודרס ישראלי נוסף. שתי נשים נוספות נפצעו קשה, ולאחר טיפול מצבן הוגדר בינוני. המחבל , נורה ונהרג בידי נהג אוטובוס ואזרח נוסף שירו בו. המחבל היה אזרח ישראלי ואסיר משוחרר שנאסר עקב ניסיון הצטרפות לדאע"ש.

תיעוד רגעי הפיגוע בחדרה השבוע. קרדיט: צילום מסך, שירות "המוקד".

המשטרה פרסמה כי מחלק פח"ע בימ"ר נגב ושב"כ עצרו היום תושב רהט בן 18 בחשד לתמיכה והזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. החשוד יובא היום בפני בימ"ש השלום בבאר שבע. בהתאם, מהמשטרה נמסר אמש טרום הפיגוע כי בפעילות משותפת של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי עוכבו בליל יום שני 12 חשודים בהשתייכות ותמיכה בדאע"ש באיזור ואדי עארה. כך, על בסיס מידע של שב"כ, בוצעה פעילות משותפת של לוחמי מג"ב מהחטיבה הטקטית, שוטרי מחוז חוף וצפון ושב"כ בואדי עארה ובנצרת. הכוחות פשטו על בתיהם של 12 החשודים ובמהלך חיפוש שבוצע אצל מספר חשודים, נתפסו פריטים שיכולים להעיד על תמיכה בארגון הטרור. סה"כ הכוחות ביצעו סריקות ובדיקות ב-31 בתים ומוקדים שונים. עשרה חשודים תושבי ואדי עארה עוכבו ו2 נעצרו. החשודים והממצאים הועברו להמשך טיפול שב"כ ומשטרת ישראל. שלשום פורסם כי בשבוע שעבר בוצע מעצרו של תושב תל שבע בחשד לתמיכה והזדהות עם דאע"ש במסגרת פעילות משותפת למשטרת ישראל ושב"כ. מעצרו של החשוד, בן 23, הוארך עד היום בידי מחלק פח"ע ימ"ר נגב.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"