בארץ

יממה להגשת הצעות למועמדות למשרת נשיא המדינה, המירוץ מתחמם

הנשיא ריבלין בשבוע שעבר. קרדיט: מארק ניימן, לע"מ.
Written by אריה הלבר

ברשימת המתמודדים ניתן למנות אנשי תרבות ופוליטיקאים לשעבר. טרום מבצע "שומר החומות" והתקפלות הפוליטית של יו"ר ימינה, משרת נשיא המדינה נותרה תכנית חסינות ב' עבור ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו.

יממה להגשת הצעות למועמדות למשרת נשיא המדינה, ביום רביעי ה-19 במאי, והמועמדים כבר מהדקים רשימות. בין המתמודדים ניתן למנות את יו"ר הסוכנות היהודית, ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר, בוז'י הרצוג, כלת פרס ישראל מרים פרץ וחתן פרס ישראל, הזמר יהורם גאון. מועמדים נוספים הם: חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, שמעון שטרית, והביוגרף מיכאל בר זוהר. ע"פ הודעת דוברות משכן הכנסת, בחירת נשיא המדינה תתקיים ביום רביעי השניים ביוני 2021. על גבי טפסים מיוחדים בצירוף חתימות של עשרה חברי כנסת ממליצים ואישור בכתב מטעם המועמד עצמו. כך, נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, יסיים את כהונתו בת שבע השנים בתשעה ביולי.

בד בבד, במעריב דווח בשבוע שעבר כי הרצוג מנהל מזה תקופה "מסע שכנועים" בקרב חברי כנסת מסיעות שונות. בין החתומים, חברי הכנסת יעקב אשר, יצחק פינדרוס, יעקב טסלר מ"יהדות התורה", ומיכאל מלכיאלי מש"ס. תומכיה של פרץ הקימו עבורה עצומת תמיכה באינטרנט. יו"ר מפלגת העבודה לשעבר עמיר פרץ החליט לוותר על המירוץ.

לכאורה, יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, הודיע לחברי הסיעה בכנסת כי הסיעה תעניק לחבריה חופש הצבעה בבחירות לנשיאות המדינה, במסגרתו לא תוטל משמעת סיעתית וכל אחת ואחד מחברות וחברי הסיעה יהיו רשאים לחתום על תמיכה במי מהמועמדים ולהצביע כפי שימצאו לנכון. מנגד, באתר "סרוגים" דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לתמוך במועמדותו של גאון. גאון אף תועד מברך את ראש הממשלה לרגל יום הולדתו ה-70. ראש הממשלה ורעייתו נצפו באותה שנה משתתפים באירוע "ירושלים מצדיעה ליהורם גאון" בו בירך ראש הממשלה את האחרון.

אירוע "ירושלים מצדיעה ליהורם גאון" ב-2019. קרדיט: עמוס בן גרשום, לע"מ.

בין התהיות והספינים שהופרכו בתקופה האחרונה עלתה גם טענה כי רה"מ ינסה את מזלו במועמדותו לנשיאות המדינה. אם לא יעלה בידיו, לכאורה טענו גורמים שונים- ינסה לקבל חנינה במקביל ליציאה מהחיים הפוליטיים.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר