בארץ

לקראת ההפגנה הגדולה: תיעוד משבוע 38 למחאה נגד ראש הממשלה

קיסריה. קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

בשבוע שעבר הפגינו שוב אלפים בכיכרות ובצמתים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בשל הבחירות, נרשמה נוכחות מוגברת של תומכי ראש הממשלה במפגני תמיכה מול המפגינים נגדו. מנכ"ל התנועה לאיכות השלטון בהפגנת התנועה בקיסריה: "לא ניכנע ולא נרפה בשום מהלך שאנחנו עוסקים בו בתנועה". תיעוד.

לקראת ההפגנה המשמעותית במוצאי שבת טרום הבחירות הרביעיות מזה שנתיים, תיעוד מהפגנות שבוע שעבר. אלפים המשיכו להפגין בצמתים ובכיכרות ברחבי הארץ בשבוע שעבר, זה השבוע ה-38, נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו הנאשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. בירושלים, מפגינים צעדו בצעדה השבועית, בליווי צוללות מתנפחות, לעבר רחוב בלפור בו מתחם מעון ראש הממשלה. עיתון הארץ דיווח כי כאלף מפגינים השתתפו בהפגנה במקום.

בקיסריה, עשרות מפגינים צעדו את הצעדה השבועית מכיכר הראלי לעבר מעונו הפרטי של נתניהו. עם הגעתם, התקיימה במקום הפגנה עם מאות משתתפים. מנכ״ל התנועה לאיכות השלטון, הד״ר שחף גל, נאם בהפגנה בקיסריה: ״מגיעה לנו מדינה מתוקנת, עם מנהיגות שיודעת להוביל – וגם לתקן", והוסיף: "לא ניכנע ולא נרפה בשום מהלך שאנחנו עוסקים בו בתנועה – בין אם בבתי המשפט, בין אם במחאה ובין אם בחינוך. הבעיה היא לא רק זהות ראש הממשלה עצמו – עלינו לשנות את השיטה ואנו נמשיך לפעול כל העת למען מינהל תקין״.

ירושלים. קרדיט: חקירה עכשיו.

בחיפה, כ-400 מפגינים נגד ראש הממשלה הפגינו במרכז חורב, בעוד מספר מועט של תומכי ראש הממשלה עמדו מולם. בתל אביב, הפגנת תמיכה בנתניהו התקיימה בפארק צ’ארלס קלור. ההפגנה אורגנה על ידי פעילי ליכוד, ביניהם אורלי לב, ולא על ידי הקמפיין הרשמי של המפלגה. ההפגנה תוכננה להיערך כמה פעמים בחודשים האחרונים, ונדחתה במטרה להביא מספר רב יותר של מפגינים.

בשבועות האחרונים דיווחו מפגינים נגד נתניהו כי הותקפו באלימות על ידי תומכיו של ראש הממשלה. חלקם הוכו, אוימו והושחתו שלטי הפגנה. השבוע אמורה להתקיים הפגנה ראשית בירושלים בה יאוחדו כל תנועות המחאה נגד נתניהו.

מרכז חורב בחיפה. למעלה- מפגינים נגד רה"מ; למטה- בעדו. קרדיט: דני שור, מחאת היחידים.
העצרת המתוכננת בירושלים השבוע. קרדיט: קומי ישראל
Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה