בארץ

מאות הפגינו שלשום מול בית היועץ המשפטי לממשלה בעד נבצרות ראש הממשלה

בכיכר גורן בפתח תקווה שלשום. קרדיט: תנועת חקירה עכשיו.

מאות מפגיני תנועת "חקירה עכשיו" הפגינו עם צוללות מתנפחות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה בפתח תקווה. במוצאי שבת, למרות הגשם ולמרות אכזבת הבחירות, הפגינו אלפים בגשרים ובצמתים ברחבי הארץ נגד ראש הממשלה לראשונה מאז בחירות לכנסת ה-24. מאות הפגינו בסמיכות למתחם מעון ראש הממשלה בירושלים.

מאות מפעילי תנועת "חקירה עכשיו" הפגינו שלשום (11.04) בסמיכות לביתו של היועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש), הד"ר אביחי מנדלבליט, בפתח תקווה לקראת הדיון הקרוב בבג"צ בעתירת התנועה לאיכות השלטון בסימן נבצרות לראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגינים, שנשאו צוללות מתנפחות, קראו ליועמ"ש לעשות בעיניהם "את המובן מאליו". במסגרת ההפגנה, פעילי תנועת "אין מצב" הכינו מיצג מחאה בו אנשים כתבו "נבצרות עכשיו" ו-"ביבי הביתה!".

אפרת ספרן, מראשי ׳חקירה עכשיו׳, מסרה כי ״נתניהו נמצא בניגוד עניינים מהותי. הוא מפר פסיקה מפורשת של בג"ץ כאחרון העבריינים ומסרב לחתום על הסכם ניגוד עניינים שיגביל את יכולתו להתערב בענייני משפטו. ההכרעה בעניין הוצאתו של נתניהו לנבצרות על פי החוק נתונה ליועמ"ש, הפרשן המוסמך של החוק מבחינת הממשלה", והסבירה: "אנו קוראים ליועמ"ש מנדלבליט לבצע את תפקידו ולקבוע כי נבצר מנתניהו למלא את תפקידו עד להכרעה בהליך הפלילי נגדו. אין מדובר בהפיכה שלטונית, כפי שנתניהו שב ומנסה לטעון באופן שקרי, אלא בהפעלת הוראה מפורשת בחוק יסוד הממשלה״.

לראשונה מאז הבחירות לכנסת ה-24, המפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו חזרו במוצאי שבת (10.04) לצמתים, בגשרים ובכיכרות. המחאות ברחבי המדינה נערכו משעות אחר הצהריים בסימן "כן לממשלת שינוי- לא לבחירות חמישיות" ו-"נבצרות עכשיו" לרה"מ.

ההפגנה בירושלים במוצאי שבת. קרדיט: באדיבות התנועה לאיכות השלטון.

בירושלים, מאות ממפגיני שלל תנועות המחאה נגד נתניהו מחו מול מתחם מעון ראש הממשלה בשלטי "לך", ו-"נבצרות עכשיו". בשלב מסוים חלק מהמפגינים הגיעו לבית הנשיא. חדשות 12 דיווחו כי כאשר אחד המפגינים ניסה לתלות שלט "שקרן" על גדר בית הנשיא, התחילו עימותים בין כוחות משטרה במקום לבין המפגינים. המפגינים קראו מול בית הנשיא כי "כל העם יודע כי ביבי הוא פושע".

כזכור, תנועת המחאה "אין מצב" פירקה את מאהל המחאה בחודש שעבר לאחר תשעה חודשים בהם המאהל פעל בסמיכות למתחם מעון ראש הממשלה. תא"ל (במיל') אמיר השכל, ממובילי התנועה, אמר לעיתון "הארץ" כי במידה ונתניהו יקים את הממשלה החדשה, המאהל יוקם מחדש. נתניהו קיבל מהנשיא ראובן ריבלין, ברגשות מעורבים, את המנדט להרכבת הממשלה בשבוע שעבר.

יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד ד"ר אליעד שרגא, מסר במוצאי שבת: ״הנשיא ריבלין שגה ערכית כשנתן לנאשם בפלילים אפשרות להרכיב ממשלה. נתניהו, המצוי בניגוד עניינים מובנה וקבוע, מוכיח מדי יום שאינו כשיר לתפקיד, ולו ליום אחד נוסף. ׳נאום ההפיכה׳ המסוכן שלו הוכיח זאת, הפוליטיזציה שעשה מיום השואה הוכיחה זאת", והוסיף: "אף אדם בעולם, מוכשר ככל שיהיה, לא יכול לנהל מדינה במקביל להתייצבות בבית המשפט שלוש פעמים בשבוע כנאשם בפלילים. אנו דורשים נבצרות מיידית, ועל כך גם עתרנו לבג״ץ״.

ההפגנה בירושלים במוצאי שבת. קרדיט: באדיבות התנועה לאיכות השלטון.

בעיתון "הארץ" דווח כי כ-15 פעילים מתנועת "חקירה עכשיו" עוכבו לחקירה שלשום בשכונת מגוריו של היועץ המשפטי לממשלה, הד"ר אביחי מנדלבליט, בפתח תקווה. זאת לאחר שביקשו לקיים הפגנה שקטה במקום עשרות מטרים מבית היועמ"ש בסימן שאלת נבצרות רה"מ.

מתנועת CRIME MINISTER נמסר לעיתון "הארץ" כי הנשיא העניק לנתניהו את המנדט "על אף שרוב ברור של אזרחי ישראל הצביע למפלגות מחנה השינוי", והוסיפו כי "לאזרחי ישראל מגיע ראש ממשלה במשרה מלאה שיאחד את העם ולא נאשם מסית ומפלג שעסוק בהימלטות מהדין". מתנועת הצעירים "קומי ישראל" נמסר: "כל עוד נתניהו אוחז בגרונם של אזרחי ישראל ובגרונה של מדינה שלמה ולא מוכן לקבל את הכרעת העם בקלפי בפעם הרביעית ברציפות – המאבק הנחוש נגדו ברחובות יימשך".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה