בארץ

כתבי אישום כנגד המעורבים בהפגנות בעד ונגד שחיתות וראש הממשלה

סנ"צ גואטה. קרדיט: צילום מסך, YNET.

בשבוע שעבר, הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד שני מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהתאם, המשטרה הגישה ביום חמישי הקודם כתבי אישום נגד שני בני אדם בגין תקיפת מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. מח"ש הגישה בראשון כתב אישום נגד סנ"צ ניסו גואטה בגין תקיפת מפגין וצלם עיתונות במהלך הפגנה נגד ראש הממשלה באוגוסט.

ביום ראשון האחרון (29.11), המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה כתב אישום נגד סגן-ניצב ניסו גואטה בגין תקיפת מפגין וצלם עיתונות במהלך הפגנה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-22 באוגוסט. מכתב האישום עולה כי בהפגנה פנה אחד המפגינים לגואטה והתלונן על התנהגות השוטרים כלפי המוחים. בתגובה, הדף גואטה בחוזקה את המפגין בשתי ידיו בפניו, פעמיים. לאחר מכן בוצע מעצר לאותו מפגין, ואחד הצלמים שתיעד את האירוע הותקף על ידי הקצין.

ע"פ אתר "וואלה-ניוז", מכתב האישום עולה כי האירוע התרחש בזמן תהלוכה של מפגינים מגשר המיתרים למעון ברחוב בלפור, שלא אושרה על ידי המשטרה. במהלכה, הגיעו חלק מהמפגינים לרחוב בצלאל, תוך שהם מתכוונים להמשיך לצעוד לכיוון כיכר פריז. כוח המשטרה במקום הורה למפגינים לחזור על עקבותיהם, וחסם את דרכם. באותם רגעים סגן-ניצב גואטה עמד על הכביש יחד עם הכוחות.

בד בבד, בשבוע שעבר הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד המפגין, עו"ד גונן בן יצחק, בעוון הפרעה לשוטר ובהתקהלות אסורה ונגד המפגינה בר בנימין באשמת בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. עיתון "הארץ" דיווח כי המשנה לפרקליט המדינה,נורית ליטמן, פרסמה הנחיה הקובעת כי רק הפרקליטות תעמיד לדין מפגינים בגין התקהלות אסורה, על מנת למנוע מהמשטרה להגיש כתבי אישום רבים נגד מפגינים וכדי שלא ייווצר אפקט מצנן על הפגנות. כתב האישום נגד בן יצחק עוסק בתקרית שאירעה בתום הפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים בחודש יולי. בן יצחק מואשם שנשכב תחת מכת"זית שנסעה לעבר המפגינים כדי לפזר אותם, וקרא למפגינים אחרים לרוץ לעברה "בכוונה למנוע את המשך התקדמותה ולסכל את השימוש בה". כתב "הארץ" ג'וש בריינר הסביר כי העונש המרבי בגין התקהלות אסורה הוא שנת מאסר. העונש המינימלי על הפרעה לשוטר הוא שבועיים מאסר והמקסימלי שלוש שנים.

בהתאם, עיתון "הארץ" דיווח כי המשטרה הגישה ביום חמישי שעבר כתבי אישום נגד שני בני אדם בגין תקיפת מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. השניים הם לידור ביטון מירושלים ורחמים בן יהודה ממבשרת ציון. כתבי האישום שהוגשו היום מצטרפים לחמישה כתבי אישום קודמים שהגישה המשטרה בגין תקיפת מפגינים מאז החלה המחאה נגד ראש הממשלה. ביטון מואשם  בהשלכת אבן ושלוש ביצים לעבר קבוצת מפגינים בצומת פת בירושלים, ואיים באלימות על אחד מהם. כתב האישום מייחס לו עבירות של איומים והתפרעות. בן יהודה, בן 54, מואשם בתקיפה הגורמת חבלה, לאחר שלפי האישום ניסה לחטוף בכוח מגפון מפעילת המחאה אורי נחמן במהלך הפגנה שנערכה ביולי סמוך למעון ראש הממשלה. נחמן נפגעה בידה כאשר ניסתה להדוף את בן יהודה.

ע"פ עיתון הארץ, המשטרה ביקשה בשבועות האחרונים מהפרקליטות להגיש כתב אישום גם נגד פעיל המחאה ישי הדס מחבורת CRIME MINISTER ונגד פעילים מרכזיים נוספים שנחקרו בגין תקיפת שוטרים.

מנגד, התנועה לאיכות השלטון בירכה על הגשת כתב האישום נגד סנ"צ גואטה. "אנחנו מברכים את מח"ש על הגשת כתב האישום נגד סנ"צ גואטה בגין תקיפת מפגין. יש להרחיק את גואטה משורות המשטרה, ולו כדי להעביר מסר לפיו המשטרה עושה את מירב המאמצים להגן על האזרחים ולנהוג במפגינים באופן ראוי. אסור שייווצר הרושם המסוכן לפיו המשטרה מגבה שוטרים אלימים ומפקירה את המפגינים" נכתב בחשבון טוויטר של התנועה.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה