בארץ

שופט בית משפט עליון נוסף אוים

השופטת ברון בצד הימני בעת העתירות נגד ממשלת ליכוד כחול לבן. קרדיט: לע"מ.

שופט בית משפט עליון עוזי פוגלמן הגיש תלונה במשטרה לאחר שעל גבי תיבת הדואר בביתו הודבקו מדבקות עליהן נכתב "דם יהודי הפקר". זאת לאחר הגשת תלונה ע"י עמיתתו, השופט ענת ברון, עקב שני מכתבי איומים על חייה.

שופטי בית המשפט העליון על הכוונת. שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן הגיש תלונה במשטרה עקב הדבקת מדבקות "דם יהודי הפקר" על גבי תיבת הדואר שלו. זאת לאחר שעמיתתו השופטת ענת ברון קיבלה שני מכתבי איומים בהם נכתב כי היא "תשלם". כך עולה מפרסום ראשון של חדשות 13. במעריב דווח אמש (15.06) כי תלונות השופטים יטופלו ע"י להב 443. במעריב הוסיפו כי המדבקות הופצו בהפגנה ב-26 במאי השנה בה השתתפו מאות אנשים נגד החלטות בג"צ, ביניהן ההחלטה לעצירת הריסת בית המחבל שרצח את דביר שורק. מארגני המחאה היו תנועות "אם תרצו" ו-"החזית לשחרור דרום תל אביב".

ע"פ דיווח של כאן רשת ב', תנועת "החזית לשחרור דרום תל אביב" לא הכחישו ולא אישרו את הפעולה. בהתאם, בכאן11 דיווחו כי מדבקות דומות הודבקו לאחרונה ליד בתיהם של ראש עיריית ת"א, רון חולדאי, נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרון ברק, ובשבועות האחרונים פעילי התנועה מפגינים מול ביתה של נשיאת העליון, השופטת אסתר חיות.

מובילת תנועת "חזית לשחרור דרום תל אביב", שפי פז, פרסמה ברשת טוויטר: "יש לנו היסטוריה ארוכה עם עוזי פוגלמן, לקח לי זמן למצוא את הכתובת שלו אחרת הייתי עושה את זה מזמן. כשסירסו את חוק ההסתננויות והוא אמר שגם למסתננים יש את הזכות להכיר בת זוג ולפתח תחביבים", וקבעה: "אחד התחביבים שלי הוא להדביק סטיקרים לאנשים".

בהתאם, ב-31 במאי פורסם במאמר דעה בעיתון "מקור ראשון" בסימן "המוסר הכפול של השופט פוגלמן" כי "לא במלאכים עסקינן, וגם הוראות החוק אינן תמיד ברורות." בפסקה אחרת נכתב: "שופטי בית המשפט העליון בישראל שכללו את שיטת תקיעת החץ במידה שגרמה לנו לשכוח כיצד נראה שיפוט ללא משוא פנים. החוק אצלם הוא פלסטלינה, והצדק והמוסר סובייקטיביים לחלוטין ומותאמים להשקפת עולמו של השופט. השבוע קיבלנו תזכורת מבהילה לכך על ידי השופט עוזי פוגלמן, בוגר תוכנית קרן וקסנר ובן טיפוחיה של נשיאת העליון לשעבר דורית ביניש, שאת נחת קולמוסו הימין חווה כבר שנים רבות", וסימנו: "בפסק דינו של פוגלמן השבוע, בתמיכת השופטת ענת ברון ובניגוד לעמדת השופט (המתנחל) דוד מינץ, הוא קיבל את עתירת משפחתו של אחד מרוצחי דביר שורק ואסר להרוס את ביתו".

"המוסר הכפול של שופטי העליון אינו משתקף רק בעניינים פוליטיים למחצה. כבר נכתב רבות על כך שיד לוחצת ורוחצת יד, למשל במינוי מתמחים לשופטי העליון – קרוב מדרגה ראשונה של שופט אחד מתמחה אצל שופט אחר ולהפך. בכל מצב דומה שהיה מגיע לדיון אצל אותם שופטים הם לא היו חוסכים את שבט לשונם, והיו אוסרים תופעה כזו מכול וכול" נכתב במאמר.

כזכור, גם היועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש), ד"ר אביחי מנדלבליט, קיבל בחודש שעבר הודעות איומים בניסוחים "תתאבד", "נגיע אליך" ו-"אתה פגיע".

בדף הפייסבוק של התנועה לאיכות השלטון נכתב: "זו בדיוק התוצאה הישירה של ההסתה משולחת הרסן נגד הרשות השופטת ושופטיה", והוסיפו: "כבר חודשים שגורמים בכירים במערכת הפוליטית מסיתים באופן קבוע נגד הרשות השופטת וחותרים תחת ערכיה. כבר חודשים שאנחנו מזהירים שיהיו לכך השלכות. אנחנו מקווים שהמשטרה תפעל במהירות ובעוצמה כדי למצוא את המאיימים, ושנפעל כולנו למגר את ההסתה לאלימות מכל סוג מתוך החברה שלנו".

מהרשות השופטת נמסר בנוגע לאיומים על שופט בית המשפט העליון כי "משמר בתי המשפט הוא שהגיש תלונה בשל איום על כבוד השופט פוגלמן. מעבר לכך לא נוכל למסור פרטים נוספים הואיל והנושא כולו מצוי בחקירה".

בהתייחס לאיומים על כבוד השופטת ברון מהרשות השופטת נמסר: "אתמול נמסר על ידנו בתגובה לפרסומים בתקשורת כי משמר בתי המשפט הגיש תלונה למשטרה על מכתב איום שנשלח לשופטת ענת ברון. במענה לפניות כתבים נוסיף כי התברר שהדברים אינם מתמצים במכתב זה. מעבר לכך לא נוכל למסור פרטים נוספים הואיל והנושא כולו מצוי בחקירה".


Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"