בעולם מזרח התיכון

מעל 17 אלף פליטים עברו לעיראק מאז תחילת הפלישה הטורקית לרוג'בה

קרדיט: KRC
קרדיט: KRC

אלפי הפליטים מתחילת הפלישה הטורקית התווספו למאות אלפי הפליטים הסורים שחיים באזור האוטונומי הכורדי. האזור, שבשליטה כורדית בעיראק, נהפך בשנות המלחמה בדאע"ש ביתם של 1.8 מיליון פליטים.

רשת "כורדיסטן24" דיווחה אמש (25.11) כי מרשומות המרכז המשולב לתיאום משברים של הממשל הכורדי בעיראק עולה כי מעל 17 אלף פליטים כורדים-סורים עברו את הגבול לעיראק. נכון לכתיבת שורות אלה, ע"פ רשומות המרכז עברו את הגבול 17046 פליטים. הפליטים "החדשים" התווספו ל-226 אלף הפליטים הסורים שחיו באזור הכורדי האוטונומי עוד לפני הפלישה הטורקית לרוג'בה.

בהודעה לתקשורת של הכוחות הדמוקרטיים הסורים בשבוע שעבר עלה כי הצבא הטורקי תקף מוצבים של הכוח בהפגזות כבדות לכל אורך החזית. לכל אורך החזית נרשם שימוש רב בכלי-טיס בלתי-מאוישים (כטב"מים) כנגד הכוחות הדמוקרטים הסורים.

המזכירה הכללית של אונסק"ו, אודרה אזולאי, קראה בתחילת חודש נובמבר לכל הצדדים הלוחמים הצפון סוריה להגן על חיי אנשי תקשורת שמסקרים מאבקים מזוינים וגינתה בתחילת נובמבר את חיסולם של שני עיתונאים כורדים  ב-13 באוקטובר השנה. "אני מגנה את רציחתם של העיתונאים סעאד אחמד ומוחמד חוסיין ראשו, שמתו כתוצאה מהפצצה אווירית ב-13 באוקטובר שגבתה חיי אזרחים רבים", והוסיפה: "אני חייבת להזכיר לכל הצדדים הלוחמים בקונפליקט על מחויבותם להגן על אזרחים, בהתאם לאמנות ג'נבה, ולהבטיח את ביטחונם של עיתונאים ששירותם הנחוץ לחברה לא יכול להיות מודגש יותר, בעיקר בזמן מלחמה כשאנשים מסתמכים על התקשורת להשגת מידע שיכול להציל חיים".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה