אסיה בעולם

ניצחון היסטורי למחנה הפרו-דמוקרטי בבחירות המקומיות בהונג קונג

קרדיט: גלילאו צ'נג.HKFP
קרדיט: גלילאו צ'נג.HKFP

הגוש הפרו-דמוקרטי ניצח ב-17 מתוך 18 המועצות המחוזיות בהונג קונג. בבחירות 2015, המחנה הדמוקרטי לא זכה באף מועצת מחוז. אחוז ההצבעה עמד על 71.2 אחוזים.

המחנה הדמוקרטי ניצח ניצחון היסטורי בבחירות המחוזיות בהונג קונג. סוכנות הידיעות "הונג קונג פרי פרס" דיווחה ביום שני (25.11) כי המחנה הדמוקרטי קיבל מעט מתחת ל-60 אחוזים מההצבעות. המחנה הדמוקרטי קיבל 394 מתוך 452 המושבים. המחנה הפרו-סיני קיבל אך ורק 58 מושבים. אף במועצה בה הפסידו הדמוקרטים, במחוז האיים, הם זכו בשבעה מושבים מול 11 מושבים לפרו-סינים.

עם הניצחון הזה, הדמוקרטים גם לקראת זכייה ב-117 מושבי המחוזות בבית המחוקקים ההונג קונגי. בד בבד, המנצחת הגדולה בבחירות, תוך ניתוח הגושים, היא המפלגה הדמוקרטית שזכתה ב91 מושבים מתוך 99 נציגים משורותיה שהתמודדו בבחירות. יו"ר המפלגה הדמוקרטית, וו צ'י-וואי, אמר לתקשורת המקומית כי "הקיטוב בחברה צריך להיות מטופל בעדינות", וקבע: "אנחנו לא מקבלים שהונג קונג תיהפך למדינת משטרה ועיר אוטוריטארית".

ג'יי, תושב הונג קונג בשנות ה-40 לחייו, אמר למגזין לתוך הלילה כי "זוהי תוצאה טובה ביותר אך יש אחת (מטרה- א"ו) גדולה יותר שנה הבאה", והרחיב: "שליש מאוכלוסיית הונג קונג הצביעו. הפעם הבאה יהיו בחירות לפרלמנט, שהן חשובות עבור אישור מדיניות ממשלתית". 

קרדיט: גלילאו צ'נג. HKFP.

בד בבד, סוכנות הידיעות "הונג קונג פריי פרס" דיווחה ביום ראשון (24.11) על חשדות לעבירות בחירות סביב מועמדים מהמחנה הפרו-סיני. פעולות המתמודדים השנויות במחלוקת, אשר חלקם אסורים, מתמקדים במגזר המבוגר בקולוניה הבריטית-לשעבר. אותו מגזר אשר דרש בשנות ה-90 להיות מסופח לסין. הסוכנות אף דיווחה כי דיווחים דומים על עבירות בטוהר הבחירות עלו בבחירות 2015.

ע"פ דיווחים בתקשורת המקומית, כרטיסי בחירות חולקו ע"י מועמדים שונים ברחבי הונג קונג במטרה להשפיע על הבוחרים. רשת "אפל דיילי" דיווחה על תופעה של לקיחת גמלאים לקלפיות ע"י צוותים. באחד המקרים נצפו גברים לוקחים אישה בת 80 לעבר קלפי במחוז אליו היא רשומה. כשנשאלה האישה אמרה לתקשורת המקומית כי אינה מכירה את הגברים.

הבחירות המקומיות בהונג קונג באות לאחר חודשים של גל מחאה עיקש כנגד פעולות הממשל בתמיכת סין. ההפגנות, שתחילה התמקדו בביטול חוק הסגרה שנוי-במחלוקת לסין רבתי, התרחבו וכעת עוסקים בתנועה לרפורמה דמוקרטית בהונג קונג. מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, אמרה בהודעה לתקשורת לאחר היוודעות התוצאות כי "הבנתי כי לציבור פרשנויות רבות סביב התוצאות [של הבחירות]", והוסיפה: "רבים קבעו כי התוצאות שיקפו את האכזבה סביב המצב החברתי ובעיות קשות [אחרות בהונג קונג]".

"הממשל יקשיב בצניעות לציבור ויהרהר עמוקות [בתוצאות]" אמרה לאם.  



Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"