בארץ תחקירים

הגרעין הקשה

קרדיט: מגזין לתוך הלילה.
קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

מחאת כיכר גורן בפתח תקווה במוצאי שבת (23.11) הייתה בצבעים אחרים. כמאה איש במקום ציינו את הגשת כתבי האישום כנגד רה"מ בנימין נתניהו בהגשת חוויות ונאומים מפי ח"כ- לשעבר (מר"צ) מוסי רז, ממובילי המחאה עו"ד סיגלית קסלר והפעיל החברתי אייבי בנימין. במהלך הערב התרחשה תקרית במהלכה מספר מתומכי רה"מ קראו לפעילים "בוגדים" ו-"לכו לעזה".

מאות הפעילים שהתאגדו ערב יום שבת (23.11) שרו שירי "הללויה", אך קבעו כי המאבק רחוק מסיום. בהתייחס לתומכי רה"מ, עו"ד סיגלית קלסר אמרה: "זה לא הליכוד, הליכוד היא תנועה מפוארת. עם חוקה חברתית. גדעון סער עלה עכשיו בתקשורת ואמר כלפי כל העם והעולם: 'אין פה ניסיון להפיכה שלטונית, לא אחראי להגיד זאת'", והוסיפה: "הוא קרא לנתניהו ואמר לו 'בוא מהר לפריימריז'. כן. זה הליכוד".

עו"ד גבי לסקי אמרה באירוע כי "63 העמודים מחוללים סיפור של מציאות של אדם שחושב שהמדינה זה הוא. של אדם שמעדיף את האינטרס הפרטי שלו ושל משפחתו על האינטרסים של המדינה ושל האזרחים שלה". לקריאות "מאפיה" מהקהל, לסקי אמרה: "תראו את כל האנשים שמסובבים אותו. הם נחקרים. הם עדי מדינה. השרים שתומכים בו, עוד מעט גם נגדם יש כתבי אישום או שכבר הועמדו לדין. זה שלטון מושחת", והרחיבה: "אנחנו אומרים לנתניהו: 'אתה יורד מהבמה הציבורית עם כתב אישום של שוחד, מרמה והפרת אמונים. אתה משאיר מאחוריך מסורת של גזענות. הסתה. שיסוי. פילוג. מלחמה כנגד מערכות אכיפת החוק".

"תרד מבמה בשקט ובכבוד. מה שעשית בנאום שלך זו המרדה ברשויות אכיפת החוק. זו גם עבירה פלילית" אמרה לסקי.

ח"כ-לשעבר מוסי רז אמר באירוע: "157 פעמים. 156 שבועות. שלוש שנים. ניצחתם את השחיתות. תודה", וקבע: "הערב הזה מפגינים אלפים בהבימה, ומול ביתו של רה"מ עוד-מעט-לשעבר נתניהו במטרה לסלק אותו מתפקידו". רז הרחיב כי "שוחד, מרמה והפרת אמונים… נתניהו מנסה להיאחז בכיסאו. להאשים את כל העולם. הוא קורא לחקור את החוקרים, ועוד מעט כשהוא יגיע לבית המשפט יקרא לשפוט את השופטים. אני אומר לכם שאנחנו צריכים לאפס את האפסים ולשלוח אותם הביתה".

"אנחנו ככל הנראה הולכים לבחירות שלישיות שבהן יובס נתניהו. אבל אז רק תתחיל העבודה. יש מדינה לשקם. לנקות את האורוות מהשחיתות. לצמצם את הפערים הכלכליים. לחבק ולשלב את האוכלוסייה הערבית והחרדית" אמר רז, וקבע: "להפסיק את השחיתות לחלוטין ולבנות פה ישראל לתפארת".

קרדיט: מגזין לתוך הלילה.
מחאה כמו שצריך. קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

הפעיל החברתי אייבי בינימין אמר מעל במת הנואמים: "התיק החמור ביותר שגובל בבגידה. התיק שבגללו יצאנו לפתח-תקווה עשרה ימים לאחר תוכנית המקור טרם נחקר", והרחיב: "המאבק ב-3000 ("פרשת הצוללות"- א"ו), התיק שימוסס את התמיכה בבייס של נתניהו, שידעו שבגד בבטחון [המדינה]".

במהלך האירוע הגיעו למקום מספר פעילים למען רה"מ אשר קראו קריאות של "בוגדים" ו"לכו לעזה" לעבר פעילי המחאה, אך הפעילים השונים הופרדו בסופו של דבר ע"י כוחות משטרת ישראל במקום.




Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"