בארץ דעות

מאמר מערכת: המבצע שלא צלח

קרדיט: מערכת לתוך הלילה
קרדיט: מערכת לתוך הלילה

הגענו למאני טיים, ונדמה כי המערבולת הפוליטית לא מפסיקה להסתובב. רה"מ בנימין נתניהו רוצה ללכת עד הקצה ולקחת את מדינת ישראל למערכת בחירות שלישית. וכמעט כולם יודעים זאת.

מבצע החיסול הממוקד בעזה של בהאא אבו אל עטא היה אכן מבצע צבאי. הוא נשען על הערכה צבאית. מנגד, העיתוי של המבצע בהתבסס על עדויות שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, וחבר ועדת החוץ והביטחון לשעבר, ח"כ עמר בר-לב, הוא תמוה ביותר. בהתבסס אף על ההודעות על כך ששרי הקבינט אישרו את החיסול שבוע לפני שבוצע. הדבר היחיד שלא יכול לעמוד כעזר לספינים היוצאים מבלפור הוא זמן. עובדה: הוא כל הזמן נע לכיוון אחד. קדימה.

המערכת הפוליטית כיום כמרקחה. ממשלת מיעוט או לא ממשלת מיעוט. מהלך פוליטי להלחיץ את רה"מ שמא לא יקבל את מבוקשו או לא. הכל בעין המתבונן. מה שעלול להיתפס תחילה כמהלך בסופו של דבר כי יתפוס רגליים. ולמרות דברי מנכ"ל מפלגת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, על האשמות כאלו ואחרות כנגד ח"כ יאיר לפיד וח"כ עופר שלח- ישיבה עם מפלגות אנטי-ציוניות היא לגיטימית לחלוטין. עובדה, רה"מ עשה את זה לפני ועושה את זה עד היום.

מי שחשב כי הגורם הראשי במדינה לא יספסר בדבר היחיד המאחד הנקרא ביטחון כנראה מסנוור מן האמת המרה. רה"מ ספסר כעת בדבר היחיד שעוד היה יכול להיקרא קונצנזוס. הוא גם השתמש בו ביד גסה. טענה שנתמכת ע"י הנתון המינורי שאפילו בהודעת דובר צה"ל פורסם כי הג'יהאד ישוקם במהרה מן האבדות. אדרבא, את דרג הביניים חיסלנו, אך את הדרג הבכיר לא. רק את בנו. כך קיבענו שנאה מכופלת כנגד ישראל. אז מה השגנו בכך? מספר מחבלים מחוסלים, וחצי מדינה משותקת?

קרדיט: חדשות 12, פגוש את העיתונות.
קרדיט: חדשות 12, פגוש את העיתונות.

כן היה שינוי בפרדיגמה. לרעה. גם לרעת חמאס בראייתו של עצמו כסמל המאבק. רק התמונות והשפלתו בלוויית אותו רב-מרצחים אולי יגרמו לו לכדור השלג שנקרא פעילות חבלנית עוינת (פח"ע) ממוקדת כנגד ישראל. גם ישראל, אשר מבחינתה השתתפה בסבב לא כנגד הארגון החזק והגדול ברצועת עזה ויצאה, מה לעשות, דרדרל'ה.

גם ראיון איילת שקד בפגוש את העיתונות במוצאי שבת הראה לאיזה כיוון נושבת הרוח ומהיכן. הבעיה היחידה? הימין החדש החליטו לסתום את האף, ואיתו את הערכים. רה"מ סרח ערכית. לא רק בעניין החשד לפעילות כזו או אחרת. אלא בצורת המנהיגות. "נכנסנו לפוליטיקה בשביל לעשות טוב למדינת ישראל" אמרה שקד. אזי, איזה טוב יצא מרה"מ חשוד? לא ידוע. רק חלומות הבהלה היוצאות השקם וחזור מרחוב בלפור בנוגע לח"כ גדעון סער מדברות בעד עצמן. כי הם יודעים כמו כולם: ערכים היום מוכרים, ורה"מ מכר את כולם.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה